معینی: قابلیت‌های بازیکنان ایرانی بالاتر از بازیکنان ژاپن و کره است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
    کد خبر :316912

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال می‌گوید تنها تفاوت ایران با کره و ژاپن در بحث آموزش فوتبال پایه است.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون معینی درباره برگزاری تمرینات تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: اردوهای تدارکاتی این تیم به طور مستمر در حال برگزاری است و طبق برنامهریزی کادرفنی تیم ملی از سال گذشته به طور مداوم بازیکنان تحت نظر هستند و تمرینات خود را پیگیری میکنند. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های مهمی پیش روی این تیم است، بازیکنان باید به صورت مداوم تمرین داشته باشند. معتقدم نباید ملی پوشان را رها کنیم. پس از پایان رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال به سرمربیگری چمنیان، بازیکنانی که در رده سنی جوانان حضور داشتند در اختیار تیم جوانان قرار گرفتند و بازیکنانی که در رده سنی نوجوانان حضور داشتند در اختیار تیم نوجوانان قرار گرفتند. برای هر تیم طبق برنامههای کادر آن تیم و مسابقات پیش رویشان برنامه ریزی میکنیم و سپس طبق الویت بندی، برنامهها مرحله به مرحله به اجرا میرسد.

وی اضافه کرد: پس از اینکه تیم ملی جوانان در رقابت‌های مقدماتی اردن حذف شد و به مرحله بعدی صعود نکرد، طی نشست‌هایی که برگزار کردیم برای این تیم برنامههای جدیدی را در نظر گرفته و قصد داریم تا اردوهای تدارکاتی در این رده را آغاز کنیم. طبق رایزنیهایی که صورت گرفته، قرار است تا این تیم به روسیه اعزام شود و در تورنمنتی که به میزبانی این کشور است، حاضر باشد. ضمن اینکه کشور قطر با ارسال درخواستی از ما خواسته تا دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال جوانان ایران داشته باشد. بعد ازبازی‌های جاکارتا و بازگشت تیم ملی امید، بدون شک اردوهای تیم ملی جوانان آغاز و با کادری که برایشان در نظر گرفته میشود، سعی می‌کنیم تیم بسیار خوبی را تشکیل دهیم. رئیس کمیته جوانان بیان کرد به هیچ عنوان به دنبال رها کردن هیچ تیمی نیستیم. بازیکنان بسیار مستعدی در رده سنی زیر ۱۷ سال در جام جهانی داشتیم. حتی در رقابتهای اردن که حذف شدیم نیز بازیکنان بسیار خوبی حضور داشتند اما نباید فراموش کنیم که فوتبال بازی لحظه ها است. تیم جوانان به زودی تشکیل خواهد شد و برنامه ریزی های بسیاری برای این تیم داریم. همانطور که میدانید کشور ژاپن با برنامهریزی در بخش فوتبال پایه توانست فوتبال موفقی را در آسیا داشته باشد و در جام جهانی عملکرد مطلوبی از خود به جای بگذارد. این که ژاپن به عنوان حریفی قدرتمند در آسیا مطرح است، دلیلش بحث آموزش در ردههای پایه است. ما نیز برنامهای را در مناطق ۹ گانه خود به مرحله اجرا گذاشتهایم که بدون شک در سه سال آینده نتیجه آن را در تیم های ملی خواهید دید. ۹ مرکز آموزش بازیکنان نخبه وجود دارد که ۲۰۰ بازیکن آموزش یکسان میبینند و در آینده فوتبالیستهای با دانشی را در اختیار تیمهای ملی قرار میدهیم.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی گفت: تیم ملی فوتبال ایران عملکرد بسیار مناسبی داشت. نباید از حق بگذریم. این تیم جوان شده بود و با قدرت مقابل برترینهای جهان به میدان رفت. کادر فنی به فکر آینده تیم ملی فوتبال ایران بود و با میدان دادن به بازیکنان نخبه و جوان علاوه بر محک خوردن بازیکنان، عیار تیم را سنجید و بدون شک تجربهای که در جام جهانی کسب شد، در آینده به ما کمک زیادی می‌کند. معتقدم قابلیتهای بازیکنان ما از کره و ژاپن بالاتر است. فقط در بحث آموزشهای پایه عقب هستیم اما از نظر توان بدنی بالاتر از آنها هستیم. آنها فوتبال را خوب یاد گرفتند اما در جنگهای تنبهتن مغلوب میشوند و در بازی ژاپن با بلژیک این موضوع را شاهد بودیم. مهارت کسب کردنی است و باید در سنین پایه آموزش دهیم تا در رده های بالاتر شاهد موفقیت باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید