تامین بودجه بدهی ۷۰ هزار دلاری شطرنج ایران به فدراسیون جهانی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
    کد خبر :316641

بودجه لازم برای پرداخت بدهی باقی مانده شطرنج ایران به فدراسیون جهانی بابت میزبانی مسابقات زنان جهان، تامین شده و تا یک هفته دیگر به حساب این فدراسیون واریز می‎شود.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با مهر، با یادآوری اینکه فدراسیون شطرنج بابت میزبانی دو سال پیش رقابت های زنان جهان (اسفند ۹۵) مبلغ ۷۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی بدهکار بود، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از بدهی باقیمانده از این رقابت ها را طی یک سال گذشته پرداخت کردیم اما برای پرداخت این مبلغ باقیمانده تا تیرماه امسال فرصت گرفتیم.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، بودجه لازم برای تسویه بدهی ۷۰ هزار دلاری با فیده را از وزارت ورزش دریافت کرده ایم. این روزها پیگیر تبدیل آن به ارز هستیم تا آن را به حساب فیده واگذار کنیم.

به گفته رئیس فدراسیون شطرنج بدهی این فدراسیون حداکثر تا هفته آینده به حساب فدراسیون جهانی واریز می شود تا بالاخره پرونده بدهی ایران به فیده بعد از حدود دو سال بسته شود.

پهلوان زاده در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه فدراسیون شطرنج یک ماه آینده و در همدان میزبان مسابقات جام ملت های آسیا است، تصریح کرد: به جز این رقابت ها، امسال میزبان مسابقات رسمی دیگری در سطح آسیا و یا جهان نیستیم اما مسابقاتی در قالب تورنمنت های مختلف برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مسابقات بین‌المللی همدان، ابن سینا، جام آفتاب که برای دومین بار در محل بیت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و اولین دوره رقابت های اوپن گرگان از جمله این رویدادها هستند. همچنین برگزاری جام بین‌المللی کارون را هم در برنامه داریم. این رقابت ها سال گذشته اسفندماه برگزار شد اما در صورت امکان، امسال در آذرماه آن را برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه در مجموع امسال در حدود ۱۰ رویداد بین‌المللی به میزبانی ایران برگزار می شود، تأکید کرد: این فدراسیون مصمم است برای سالهای آینده امتیاز رقابت های رسمی در سطح آسیا و جهان را بگیرد.

وی یادآور شد: البته شطرنج ایران برای میزبانی مسابقات جهانی با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه است که اگر برطرف شود از آن استقبال خواهیم کرد.

مهرداد پهلوان زاده به مجمع عمومی فدراسیون شطرنج که دو روز پیش اجرا شد، اشاره کرد و گفت: این مجمع مربوط به سال ۹۵ بود که باید اسفند ماه سال گذشته انجام می شد اما به خاطر ترافیک کاری فدراسیون و وزارت ورزش به امسال موکول شد. البته مصمم هستیم به گونه ای پیش برویم که بتوانیم مجمع عمومی آتی خود را همین امسال برگزار کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید