یک کشور دیگر نیز روابطش با قطر را قطع کرد

    کد خبر :31646

وزارت خارجه موریتانی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که روابطش را با قطر در راستای منافع عربی قطع کرده است.

وزارت خارجه موریتانی با انتشار بیانیه ای افزوده است: موریتانی در تمام مناسبات خود به دفاع از منافع عربی پایبند است و همواره بر حق حاکمیت کشورها احترام گذاشته و در امور داخلی آن ها دخالت نمی کند.

در ادامه بیانه وزارت خارجه موریتانی آمده است: متاسفانه قطر برای تخریب این اصول که بر پایه اقدام مشترک عربی است، عمل کرده و در سیاست های منطقه ای خود از گروه های تروریستی حمایت کرده و به ترویج افکار افراط گرایانه پرداخته است.

وزارت خارجه موریتانی در ادامه قطر را به گسترش نا امنی و ایجاد بی ثباتی در بسیاری از کشورهای عربی متهم کرده و افزوده است: در پی پافشاری قطر در تداوم سیاست های خود, دولت موریتانی تصمیم گرفته تا روابط دیپلماتیک با کشور قطر را قطع کند.

پیشتر عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید