محرومیت محیط‌زیست خراسان‌شمالی از اعتبار و تجهیزات لازم برای اطفاء حریق

    کد خبر :316451

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی گفت: این اداره‌کل از اعتبار و تجهیزات لازم برای اطفاء حریق برخوردار نیست.

«علی‌اصغر مطهری» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یک سری از تجهیزات هر سال از سوی سازمان به ادارات کل اختصاص می‌یابد اما این امکانات بعد از استفاده در خاموش کردن چندین آتش‌سوزی مستهلک می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد: مقداری از تجهیزات نیز از سوی اداره‌کل مدیریت بحران اختصاص می‌یابد این در حالی است که برای اداراتی همانند محیط‌زیست که همیشه با مخاطراتی چون آتش‌سوزی مواجه هستند، باید اعتباری خاص در نظر گرفته شود.

مطهری با اشاره به آتش‌سوزی چند روز گذشته در جنگل گلستان که حدود 130 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی در آتش سوخت، اظهار کرد: این اداره‌کل هزینه‌های اطفاء حریق این آتش‌سوزی را از ردیف‌های رفاهی، اضافه کار و مأموریتی کارکنان خود تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل هم‌اکنون با کمبود اعتبار و تجهیزات اطفاء حریق مواجه است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که شنیده شده این اداره‌کل در اطفاء حریق جنگل گلستان دیر اقدام کرده است؟ خاطرنشان کرد: شرایط مناطق حفاظت شده خراسان‌شمالی به لحاظ توپوگرافی بسیار دشوار هستند و اغلب در مناطق صعب‌العبور قرار دارند.

وی توضیح داد: این اداره‌کل توانست با حداقل امکانات آتشی در سطح 130 هکتار را کمتر از 24 ساعت خاموش کند و این اقدام محیط‌بانان و افراد دخیل در اطفاء حریق می‌تواند یک الگوی برتر در سطح کشور و دنیا باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید