آب به نقطه بحران رسید

    کد خبر :316418

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان تهران گفت: شرایط منابع آبی کشور نشان می‌دهد به نقطه بحران آب در کشور رسیده‌ایم و هر برنامه در بخش کشاورزی باید با توجه به این واقعیت باشد.
آب به نقطه بحران رسید

به گزارش اقتصاد انلاین، جواد حسن پور در همایش انتقال یافته های تحقیقی و ترویجی افزایش بهره‌وری ذرت علوفهای با اشاره به کاهش روز افزون منابع آبی کشور٬ اظهار کرد: گیاهان علوفه ای از محصولات زراعی پرآبی هستند که در حال حاضر در کشور برای تولید آن‌ها آب زیادی مصرف می شود.

وی ادامه داد: کشت این محصولات به دلیل نقشی که در تولیدات دام و طیور کشور دارند ضروری است و نمی توان آن‌ها را از الگوی کشت حذف کرد.

حسن پور با بیان اینکه می توان با کمک بخش تحقیقات علاوه بر کاهش مصرف آب تولید را نیز حفظ کرد، افزود: معرفی ارقام جدید که مصرف آب کمتری داشته باشند و در عین حال عملکرد تولید را نیز حفظ کنند در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین جایگزینی گیاهان علوفه ای کم آب بر مانند سورگوم٬ ارزن و چغندر قند علوفه ای از جمله اقدامات برای حفظ تولید در عین کاهش مصرف آب است.

حسن پور با بیان اینکه درحال حاضر یونجه عمدترین کشت گیاه علوفه ای در استان تهران است٬ افزود: یونجه گیاه پر آب بر است و کاهش زیر کشت و جایگزینی آن با ارقامی که مصرف آب کمتری دارند، ضرورت دارد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: استان تهران ۱۰ درصد شیر کشور را تولید می کند و عدم تامین نیاز نهاده های دامی آن بر تولید کشور تاثیرگذار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید