مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان اعلام کرد:

مسکن مهر استان سمنان به 41 مدرسه جدید نیاز دارد

    کد خبر :316235

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از نیاز بالای سایت‌های مسکن مهر در استان به فضاهای آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع حداقل به 41 فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر استان نیاز داریم.

سعید هژبری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان از نیاز بالای سایت‌های مسکن مهر در استان به فضاهای آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: مسکن مهر سمنان به 20 مدرسه جدید نیاز دارد. همچنین مسکن مهر شاهرود به 10 مدرسه جدید، دامغان و گرمسار هر کدام به چهار فضای آموزشی جدید و سایت‌های مسکن مهر در سرخه، مهدیشهر و میامی هر کدام حداقل به یک مدرسه جدید نیاز دارند.

وی از فعالیت 11 مدرسه در سایت‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه باب مدرسه جدید نیز در مسکن‌مهر استان در حال ساخت است و کار طراحی چهار باب دیگر نیز در استان کلید خورده و منتظر تامین اعتبارات آن هستیم.

هژبری با بیان اینکه در حال حاضر 30 پروژه از 56 پروژه در حال ساخت استان با مشارکت خیرین این استان در حال احداث است، اظهار کرد: در حال حاضر 216کلاس درس که دربرگیرنده 42 هزار مترمربع فضای آموزشی جدید است با اعتباری 245 میلیارد ریالی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان در حال احداث است.

وی سهم خیرین مدرسه‌ساز استان از پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان را بیش از 50 درصد برشمرد و افزود: میانگین مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کشور بین 25 تا 30درصد است و این در حالی است که این رقم در استان سمنان حدودا دو برابر و 50درصد است.

مهرماه 90کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از افزودن 90 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: تا مهرماه امسال 10 پروژه شامل 90کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های ده‌گانه 19 هزار و 500مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌کنند ادامه داد: استان سمنان در حال حاضر چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که 1761 کلاس درس آن تخریبی و 1951 کلاس درس آن نیازمند مقاوم‌سازی است.

هژبری با بیان اینکه خیرین به دو صورت حقیقی و حقوقی به امر مدرسه‌سازی می پردازند اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 خیر شامل 236 خیر مرد و 73 خیر زن به صورت حقیقی و 77بنیاد و نهاد به صورت حقوقی به امر مدرسه‌سازی در استان مشغولند.

وی از بنیاد برکت به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای فعال در مدرسه‌سازی نام برد و افزود: این بنیاد تاکنون 18 باب مدرسه با 108 کلاس درس با اعتباری 112 میلیاردی در سطح استان احداث کرده است که 14 پروژه آن تحویل آموزش و پرورش شده و چهار پروئژه باقیمانده نیز در حال ساخت و تکمیل است.

این مدیر مسوول از فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز در همه شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد و گفت: علاوه بر این انجمن خیرین مدرسه ساز و شورای بانوان مدرسه‌ساز در استان نیز فعال است.

وی با اشاره به تعهدات خیرین در 19 جشنواره پیشین خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: خیرین استان در این 19 جشنواره 132 میلیارد تومان تعهد کردند که بیش از 50درصد آن یعنی 6 میایارد و 720 میلیون تومان آن محقق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید