هزینه خانوارهای ایرانی ۷ ساله ۳ برابر شد

    کد خبر :316188

هزینه مصرف نهایی کل خانوار ایران در هفت سال اخیر سه برابر شده و از ۲۳۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به ۶۵۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

فریبا تاجدینی: هزینه مصرفی نهایی خانوارها بخشی از حساب‌های ملی یک کشور است که نشان دهنده کالاها و خدمات مصرفی توسط خانوارها است. هزینه‌های مصرفی پرداختی از سوی خانوارها طی سال‌های اخیر چقدر افزایش یافته است؟

به گزارش بازتاب طبق گزارش تحلیلی روند تغییرات فصلی متغیرهای اقتصادی منتشر شده از سوی مرکز آمار، متغیر کل هزینه مصرف نهایی خانوار به قیمت جاری طی هفت سال گذشته با افزایش ۱۸۴ درصدی از ۲۳۱٫۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به ۶۵۷٫۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسید.

بررسی روند هزینه مصرف نهایی خوراکی خانوارها به قیمت جاری طی هفت سال اخیر نشان می‌دهد میزان مصرف خوراکی‌ خانوارها با رشد ۱۶۲ درصد از ۶۲٫۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به ۱۶۳٫۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

هزینه نهایی خانوارها برای خوراکی در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ با ۱۶٫۲ درصد رشد همراه بود.

در بخش غیرخوراکی میزان هزینه نهایی که خانوارها پرداخت کردند بیشتر از بخش خوراکی بود و طی هفت سال اخیر با ۱۹۲ درصد رشد از ۱۶۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به ۴۹۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ رسید. همچنین میزان هزینه نهایی خانوار در بخش غیرخوراکی در سال گذشته ۱۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ رشد داشت.

بیشترین رشد کل هزینه مصرف نهایی خانوارها و هزینه مصرفی خوراکی خانوارها نسبت به سال قبل در هفت سال اخیر مربوط به سال ۱۳۹۲ است که هرکدام به ترتیب ۳۰٫۸ و ۳۱٫۴ درصد رشد داشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید