واکنش به صف خرید آیفون؛ فعلا نخرید، بازار حباب دارد

    کد خبر :316183

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور در واکنش به صف‌های خرید آیفون که پس از اتفاقات ارزی و هشدار نسبت به دریافت‌کنندگان دلار دولتی شکل گرفته است، گفت: ممکن است واحدهای صنفی با حاشیه سود زیادی به نفع خود کالا را به فروش برسانند، از این رو تاکید این است که مردم از سوءاستفاده‌کنندگان خریدی نداشته باشند تا زمانی که حباب در بازار فروکش کند.

به گزارش بازتاب، چندی پیش با انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه، مشخص شد که اغلب این شرکت‌ها با ارز دولتی محصول مورد نظر را به کشور وارد کرده و با نرخ آزاد ارز به فروش رسانده‌اند. موضوعی که واکنش وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات را برانگیخت.

آذری جهرمی وعده داد که ثبات را به بازار گوشی‌های هوشمند باز می‌گرداند و در همین راستا از قوه قضاییه و مصرف کنندگان درخواست کرد که تخلفات را پیگیری کرده و مانع از تداوم این روند شوند.

در همین رابطه دیروز برخی از فروشگاه‌ها در بازارهای موبایل از جمله بازار چارسو که یکی از مهمترین پاساژهای فروش موبایل شناخته می‌شود اقدام به فروش گوشی‌های آیفون با نرخ ارز دولتی کردند. این فروشگاه‌ها در نوبت صبح از متقاضیان ثبت نام کرده و به ازای هر شماره ملی یک گوشی در اختیار فرد قرار دادند. اما نکته جالب آنکه قیمت آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در آمریکا هزار دلار است. یعنی در صورتی که با دلار دولتی این گوشی عرضه شود باید قیمتی معادل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داشته باشد.

در همین مورد رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور با اشاره به صف خرید آیفون با دلار دولتی در تهران به «تجارت‌نیوز» گفت: در مقطع فعلی کسانی که با نرخ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان تلفن همراه وارد کرده‌اند باید بر همان اساس محاسبات مورد نظر خود را انجام داده و کالا را به دست خریدار برسانند.

افشار فروتن لاریجانی به ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌‎کنندگان و تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: سازمان حمایت در ابلاغیه‌ای اعلام کرده است که واردکنندگان در این شرایط باید نرخ واقعی کالاها را در واحدهای صنفی به معرض نمایش بگذارند و در اختیار خریداران قرار دهند.

وی تصریح کرد: برخی افراد نیز همچنان در بازار به دنبال تنش و سوءاستفاده هستند. به‌واقع از واژه نرخ ارز دولتی استفاده کرده تا به این شیوه کالاهای مورد نظر خود را به فروش برسانند. بنابراین توصیه ما این است که خریداران ضمن مطالعه و کسب آگاهی با هوشیاری بیشتری کالای مورد نظر خود را تهیه کنند.

فروتن لاریجانی افزود: ممکن است واحدهای صنفی با حاشیه سود زیادی به نفع خود کالا را به فروش برسانند، از این رو تاکیدمان این است که مردم از سوءاستفاده‌کنندگان خریدی نداشته باشند تا زمانی که حباب در بازار فروکش کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید