پشت پرده ادعای بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک به اتهام بمب گذاری در اجلاس منافقین

    کد خبر :316034

همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به اروپا، دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد، دو دیپلمات ایرانی در رابطه با بمب‌گذاری در گردهمایی منافقین بازداشت شدند.

به گزارش تابناک؛ پلیس بلژیک مدعی شد، روز شنبه دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار که ادعا شده قصد سفر به فرانسه و حمله به همایش منافقین در پاریس را داشته‌اند، دستگیر و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است.

مقامات بلژیکی بدون اشاره بیشتر به جزئیات این عملیات، هویت این دو را یک مرد ۳۸ ساله به نام «امیر س.» و یک زن ۳۳ ساله به نام «نسیمه ن.» و اتهام آنها را «تلاش برای انجام حمله تروریستی» اعلام کرده‌اند.

طبق گفته دستگاه‌های اطلاعاتی بلژیک، دو نفر دیگر نیز در فرانسه و آلمان در ارتباط با این حمله ادعایی دستگیر شده‌اند که فردی که در آلمان دستگیر شده، یک دیپلمات ایرانی است که در سفارت ایران در اتریش مشغول به کار است!

پلیس بلژیک هنوز جزئیات بیشتری از هویت این دیپلمات ایرانی و اتهام ادعایی وی منتشر نکرده است. در مورد نفر چهارمی که در فرانسه بازداشت شده نیز هیچ جزئیاتی ارائه نشده است.

این فضاسازی رسانه ای در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان قرار است روز چهارشنبه وارد وین شود و مذاکراتی را پیرامون برجام راه اندازی کند.

در همین راستا، محمدجواد ظریف به اخبار منتشرشده مبنی بر دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان با ادعای تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی اخیر مجاهدین خلق واکنش نشان داد.
وی در توییتر خود نوشت؛

چه همزمانی جالبی! همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا، یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد.

گفتنی است، روز شنبه، گروهک تروریستی منافقین، گردهمایی سالانه خود را در پاریس برگزار کرد. روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد، نیمی از افراد حاضر در این همایش، اتباع اروپای شرقی یا پناهجویانی بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به این تجمع آورده شده بودند.

لذا به نظر می رسد، بخشی دیگر از این فضاسازی در راستای لاپوشانی گزارش فاش شده توسط گاردین بوده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید