سی‌ان‌ان: کاخ سفید تروریستی خواندن سپاه را بررسی می‌کند

    کد خبر :316022

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که دولت ترامپ در جهت استفاده از هر ابزاری برای تحت فشار قرار دادن تهران، در حال بررسی شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی است.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مقام های بلندپایه کنونی و پیشین آمریکا به سی ان ان گفتند که کاخ سفید در حال بررسی این موضوع است که سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناسایی کند.
به نوشته تارنمای این شبکه خبری، این تصمیم در حوزه اختیارات وزارت خارجه آمریکا است و به گفته منابع آگاه ، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور با چنین تصمیمی موافق است.
براساس این گزارش، شناسایی نیروی نظامی رسمی یک کشور به عنوان گروه تروریستی، به ویژه گروهی با نفوذ و قدرت سپاه پاسداران، کاری بی سابقه بوده و مقام های دیپلماتیک و نظامی آمریکا را با خطر روبه رو می کند.
دن کوتز مدیر اطلاعات ملی آمریکا به دولت ترامپ هشدار داده است که چنین تصمیمی نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد. همچنین رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا پیشتر در اظهاراتی علنی در این باره گفته بود: شناسایی کل سپاه یک کشور (به عنوان گروه تروریستی) خطرات و پیچیدگی های خاصی دارد و الزامات ویژه ای به بار می آورد.
علیرضا امیریوسفی عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل به سی ان ان گفت: آمریکا پیشینه طولانی در سیاسی سازی اصطلاح «تروریسم» با اهداف سیاسی خود دارد که این روند سبب تضعیف دیگر مبارزه کنندگان با تروریسم می شود.
وی افزود: ارتباط دادن چنین اصطلاحی به سپاه پاسداران قطعا مضحک است، به ویژه که سپاه نقشی مرکزی در مبارزه با تروریسم از جمله داعش و القاعده در خاورمیانه دارد.
دولت ترامپ از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت ماه تاکنون همه تلاش های خود را برای فشار سیاسی و اقتصادی به ایران متمرکز کرده و با این تصمیم قصد دارد از هر ابرازی برای افزایش این فشار استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید