آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
    کد خبر :315954

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در سه سوله مجاورت یکدیگر به وسعت ۱۰۰۰ متر در یک شهرک صنعتی خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی اظهارکرد: ساعت ۱:۵۴ بامداد امروز آتش‌سوزی در این مجتمع کارگاهی که در شهرکت صنعتی توتک در جاده خاوران قرار داشت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با توجه به کثرت تماس‌ها از سوی مردم، ۵ ایستگاه آتش‌نشانی با چند تانکر آب به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این کجتمع سه سوله دچار حریق شدند افزود: این سوله‌ها که در مجاورت یکدیگر بودند ۱۰۰۰ متر وسعت داشتند که بخش‌هایی از هر کدام از آنها به صورت مسقف و با سقف‌های شیروانی نا ایمن بود. یکی از این سوله‌ها کاربری تولید اجاق گاز داشت که به صورت دو طبقه بود. در طبقه دوم این سوله مقدار زیادی کارتن نگه‌داری می‌شد و در طبقه پایین نیز مواد شیمیایی مانند تینر وجود داشت. همچنین در بخش روباز نیز اجناس تولید شده، مقدار زیادی کارتن و همینطور سیلندرهای گاز وجود داشت که به صورت نا ایمن نگه‌داری می‌شد. در سوله کناری نیز یک کارگاه چوب‌بری و نجاری قرار داشت که حجم زیادی از چوب و تخته‌های آماده‌ شده نگه‌داری می‌شد. سوله سوم نیز انبار نگه‌داری خودروهای اسقاطی بود.

وی افزود: وقتی که آتش‌نشانان به محل رسیدند بخش‌هایی از هر کدام از این سوله‌ها به خصوص در قسمت مسقف در حال گسترش بود و با توجه به وجود سیلندرها در یکی از سوله‌ها خطر انفجار و گسترش آتش وجود داشت. آتش‌نشانان همزمان از چند جهت عملیات را آغاز کردند و موفق شدند بخشی که سیلندرها که در آن قرار داشت را جداسازی و از رسیدن آتش به آن جلوگیری کنند.

ملکی با اشاره به اینکه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت عنوان کرد: ۱۰ نفر از کارگرانی که آنجا کار می‌کردند به سلامت خارج شدند و تنها یکی دو نفر از آنها دچار دودگرفتگی جزئی شدند. در نهایت آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش‌ شدند و پس از لکه‌گیری در ساعت ۷:۳۲ محل تحویل مالکان و عوامل انتظامی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید