شرکت یک میلیون و 300 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت

    کد خبر :31584

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 300هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شرکت خواهند کرد.محمدحسن عظیم عراقی روز سه شنبه در آیین آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در مدرسه استثنایی ساریخانی منطقه پنج شهر تهران اظهار کرد: این طرح از 20 سال گذشته اجرا می شود و نوآموزان با مراجعه به پایگاه های سنجش از لحاظ مراقبت‌های بهداشتی؛ پوست، مو، دهان و دندان، قد و وزن، بینایی و شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و غربالگری قرار می گیرند.
وی گفت: بعد از این مرحله، در صورت نیاز نوآموزان به سنجش تخصصی، بینایی، شنوایی و… به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند که تعداد این پایگاه ها براساس نیاز استان های تعیین شده و در حال حاضر 50 پایگاه تخصصی سنجش سلامت نوآموزان در کشور فعالیت می کنند.
عظیم عراقی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در 60 هزار مدرسه اظهار کرد: نوبت گیری برای سنجش سلامت به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان با توجه به منطقه محل سکونت در وقت اعلام شده به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش مراجعه می‌کنند.
معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سه نوع پایگاه الف، ب و ج براساس پرسنل، امکانات و موقعیت جغرافیایی برای سنجش سلامت نوآموزان تعریف شده که پیش بینی می کنیم روزانه به ترتیب 40، 26 و 13 نوآموز به این پایگاه ها مراجعه کنند.
وی با اشاره به هماهنگی میان سامانه سناد (سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) و سنجش سلامت نوآموزان افزود: بر اساس این هماهنگی تعداد نوآموزان جامانده از طرح سنجش به حداقل می رسد و تا زمانی که فرآیند سنجش تکمیل نشود اسامی به سامانه سناد اعلام نخواهد شد.
عظیم عراقی با بیان اینکه سال گذشته 7هزار نوآموز از مجموع یک میلیون و 450 هزار نوآموز در کشور در مدارس استثنایی ثبت نام کردند، اظهار کرد: سال گذشته، 209هزار پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند براین اساس امسال تعداد نوآموزان برای شرکت در طرح سنجش سلامت کاهش پیدا می کند و نیازی به مراجعه مجدد ندارند.
عظیم عراقی گفت: سال گذشته، بیش از 10هزار پرسنل در حدود یک هزار و 200 پایگاه سنجش سلامت به نوآموزان خدمت رسانی می کردند.
وی با بیان اینکه هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان 20هزار تومان است، اظهار کرد: این طرح برای عشایر به صورت رایگان انجام می شود که در 10 درصد مناطق با تخفیف نیم بها و در 5 درصد از مناطق کشور به طور رایگان این طرح اجرایی خواهد شد و البته این تخفیف ها در اختیار استان ها قرار می گیرد.
معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان فعال بوده و نوبت گیری در این طرح انجام می شود، گفت: این طرح از امروز(16 خردادماه) به صورت رسمی آغاز شده و تا پایان شهریورماه امکان شرکت در طرح وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند بعد از نوبت گیری به پایگاه‌های در نظر گرفته شده مراجعه کنند.
آیین طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان روز سه شنبه با حضور نادر جهان آرای معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و سایر مسئولان آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه استثنایی ساریخانی منطقه پنج پایتخت آغاز شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید