همایش ملی جوانان و قانونگذاری؛

وزیر ورزش و جوانان: رویکرد دولت تاسیس سازمان مستقل جوانان است

    کد خبر :315604

وزیر ورزش و جوانان گفت که رویکرد دولت، تاسیس سازمان مستقل جوانان است.

مسعود سلطانی‌فر در همایش ملی جوانان و قانونگذاری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اظهار کرد: دولت اصرار به تصویب لایحه پیشنهادی خود در مورد تفکیک سه وزارتخانه دارد و آقای روحانی هم به وزراء و معاونین‌شان تاکید داشتند به نحوی عمل کنند که این لوایح در مجلس به تصویب برسد و زمینه تاسیس سازمان مستقل جوانان فراهم شود.

وی افزود: من در دو سال گذشته تلاش ویژه‌ای داشتم تا امور جوانان را در وزارت ورزش و جوانان بهتر اداره کنم ولی قطعا تشکیل سازمان ملی جوانان مستقل با جایگاه قانونی بهتر، اقتدار بیشتر و ابزار مناسب‌تر می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند.

سلطانی‌فر با اشاره به رد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس، اظهار کرد: ظاهرا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هر لایحه‌ای بعد از گذشت شش ماه از زمان رد و امکان مطرح شدن خواهد داشت ولی امیدواریم یک راه‌حل فراقانونی با اذن رهبری و یا به روش دیگری فراهم شود که بتوانیم لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح کنیم تا هم در مورد وزارت راه و شهرسازی، هم صنعت و معدن و هم ورزش و جوانان اقدام به تفکیک کنیم؛ به ویژه تاسیس سازمان مستقل جوانان که باور، رویکرد و اعتقاد دولت است.

وی در ادامه یادآور شد: ما همچنین می‌توانیم سازمان مستقل جوانان را ذیل وزارت ورزش تشکیل دهیم مثل خیلی از سازمان‌هایی که مستقل هستند ولی رییس آنها با حفظ سمت، معاون وزیر مربوطه است. به هر حال امیدواریم یک راه‌حل قانونی برای مطرح شدن این لایحه پیدا کنیم و اگر این امکان فراهم نشد در قالب طرح جدید تشکیل سازمان ملی جوانان به عنوان زیر مجموعه وزارت ورزش با جایگاه حقوقی مستقل را دنبال خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: استفاده از نیروهای جوان، پرانرژی و با نشاط رویکرد دولت و شخص آقای روحانی است و انصافا بارها مورد تاکید ایشان قرار گرفته است، همچنان که با انتخاب جهرمی که از بچه‌های دهه ۶۰ است این رویکرد اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ما همچنین در همه وزارتخانه‌ها تکلیف داریم از نیروهای جوان در سطوح مدیریتی استفاده کنیم. در وزارت ورزش و جوانان تعداد زیادی مدیران جوان و خانم‌ها به کار گرفته شدند و انصافا در این مجموعه‌ها تحرک به وجود آمده است. ما امیدواریم با فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت جوانان در بخش خصوصی شاهد حضور آنها در این بخش باشیم و موانع را در این زمینه برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، سلطانی‌فر یادآور شد: من باور دارم با وجود همه تنگناها و به دنبال اعلام جنگ اقتصادی گسترده و عمیق از سوی هیات حاکمه آمریکا هنوز هم اگر همه توان و انرژی خود را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم همان‌طور که در ۴۰ سال گذشته ملت توانستند با وحدت از پس مشکلات خود بیرون بیایند. در این جنگ اقتصادی هم با استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌توانیم پیروز شویم و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب رقم بزنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید