پکن ادعای «حمله مرموز» به دیپلمات‌های آمریکائی در چین را رد کرد

    کد خبر :315567

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: تحقیقاتِ به انجام رسیده، هیچ دلیلی که بر اساس آن بتوان ردّی از «حمله مرموز» به دیپلمات های آمریکائی یافت را نشان نمی دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «ژنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه از آمادگی این کشور برای همکاری با واشنگتن درخصوص ادعای حمله مرموز به دیپلمات های آمریکا در این کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: مقامات مرتبط چینی نتایج تحقیقات مربوط به این ماجرا را در اختیار طرف آمریکائی قرار دادند. تحقیقاتِ به انجام رسیده، هیچ دلیلی که بر اساس آن بتوان ردّی از حملات مرموز به دیپلمات های آمریکائی یافت را نشان نمی دهند.

لازم به ذکر است، آمریکا چندی است که مدعی است کادر دیپلماتیک این کشور در کوبا و چین مورد حملات مرموز صوتی قرار گرفته و باید برای بررسی بیشتر به آمریکا بازگردند؛ ادعاهائی که از طرف هاوانا و پکن مردود اعلام شده اند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر در این خصوص اعلام کرده بود: گروهی از دیپلمات‌های این کشور در گوانگجو چین را پس از اینکه علائم بیماری مرموزی در آنها دیده شد، به خانه بازگردانده است.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: این بیماری که شبیه به یک آسیب مغزی است، همان بیماری است که پیش از این دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا به آن دچار شده بودند.

هیثر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در گامی آتی گفته بود: بعد از تایید اینکه یکی از کارکنان دولت دچار یک حادثه پزشکی در جنوب چین شده است، وزارت خارجه آمریکا تیمی را برای بررسی وضعیت سلامت کارکنان و خانواده‌های مقیم آنها در کنسولگری آمریکا در شهر گوانگجو اعزام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید