متحدان گروههای مسلح در جنوب سوریه از آنها رویگردان شدند

    کد خبر :315564

یک رسانه عرب زبان با اشاره به رویگردانی آمریکا و همپیمانان منطقه ای و صهیونیستی آن از گروههای مسلح در جنوب سوریه به اوضاع اسفناک این گروهها با گذشت هفت سال از جنگ سوریه پرداخته است.

به گزارش  بازتاب، رای الیوم در مطلبی با اشاره سخنرانی روز جمعه گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اینکه نصرالله اعلام کرده است که اوضاع در سوریه و یمن به نفع محور مقاومت پیش می رود، حقیقت دارد زیرا در جبهه نخست ارتش سوریه با سرعت در جبهه جنوبی در حال پیشروی است و مناطق بسیاری را در حومه درعا و السویداء به تسلط خود درآورده است و در دومی امارات عملیات خود را موقتا متوقف کرده است.

این رسانه با اشاره به اینکه معارضان سوری و گروههای مسلح وابسته به آنها در جنوب سوریه تن به مصالحه داده اند، نوشت: ما نمی دانیم که رهبران گروههای سوری معارض مسلح یا غیر مسلح این اوضاع دردناک را چگونه توجیه می کنند. متحدان آمریکایی-عربی و حتی اسرائیلی آنها را خوار و زبون کردند و این در حالی بود که وعده حمایت به آنها داده بودند و اینکه نظام سوریه ظرف چند ماه سقوط می کند و دولت فاضله بنا خواهد شد.

رای الیوم اعلام کرد: متحدان گروههای مسلح و معارضان سوری از آنها روی گردانیدند و حواسشان جای دیگری است و رسما به این گروهها اعلام کرده اند که در راستای دفاع از آنها حرکت نخواهند کرد. آنها به شکست اذعان کرده و تصمیم به شانه خالی کردن از این پرونده از بیم تلفات بیشتر کرده اند. آمریکایی ها، گروههای مسلح که به حمایت از آنها دلخوش کرده بودند را تنها گذاشتند. آنچه هفت سال قبل از درعا شروع شده بود، سرانجام دردناک پیدا کرده است و این پس از سالها دروغ، فریب و گمراهی بود که نصیب معارضان و گروههای مسلح در جنوب سوریه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید