هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به افزایش ریسک علیه رشد اقتصادی جهان

    کد خبر :315542

بانک مرکزی اروپا در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که چشم‌انداز رشد و رونق اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر تضعیف شده است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد: چشم‌انداز مربوط به رشد و رونق اقتصادی جهان در هفته‌های اخیر تضعیف شده و خطرات و ریسک‌ها علیه رشد اقتصادی به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا، بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا افزود: افزایش سیاست‌های حمایتی در عرصه تجارت جهانی یک تهدید بزرگ برای رشد و رونق اقتصادی به شمار می‌رود و می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر مبادلات تجاری داشته باشد.

این گزارش افزود: تشدید اوضاع مالی در کشورهای مختلف جهان، خطرات مرتبط با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اختلالات احتمالی در اجرای اصلاحات اقتصادی در چین عواملی است که می‌تواند به ضرر چشم‌انداز رشد و رونق اقتصادی جهان باشد.

بانک مرکزی اروپا قصد دارد برنامه ۲٫۶ تریلیون دلاری خرید اوراق قرضه را تا پایان امسال خاتمه دهد و تا تابستان آینده برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا می‌تواند عامل مهمی برای نوسانات ارزش یورو طی ماه‌های آینده باشد و این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا و نفت خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید