سوئیس هم سرمایه‌گذاری در اوراق آمریکایی را کاهش داد

    کد خبر :315539

صندوق بازنشستگی سوئیس تصمیم گرفته است اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا که در اختیار را دارد به فروش رسانده و به جای آن طلا خریداری کند.

صندوق بازنشستگی سوئیس تصمیم گرفته است ۷۰۰ میلیون فرانک از اوراق های قرضه آمریکائی در اختیار خود را به طلا تبدیل کند. کلودیو گراس- مشاور فلزات گران بها در موسسه « مایسیس امبسدور» گفت: هر چند که این تنها ۲ درصد از اوراق قرضه در اختیار صندوق بازنشستگی سوئیس است، اما همین مقدار هم تعجب آور است که چرا آن ها دست به چنین کاری زده‌اند. به گفته آقای گراس این اقدام سوئیسی‌ها هشداری قوی است که سرمایه‌گذاران باید آن را جدی بگیرند چرا که این صندوق معمولا استراتژی‌های بلندمدت دارد.

به گزارش ارتی،کلودیو گراس افزود: طلا بهترین راه پوشش ریسک ثروتی است که طی دهه‌های متوالی اندوخته‌اید. اگر در دهه ۷۰ میلادی ۱۰۰ هزار دلار طلا می‌خریدید و هیچ کاری هم انجام نمی‌دادید الان ۲ میلیون دلار ثروت داشتید. وی یکی دیگر از دلایل این تصمیم سوئیسی ها را نگهداری طلا در خانه دانست که امنیت و سهولت نقد شوندگی بیشتری به نسبت نگه داشتن اوراق در بورس لندن یا نیویورک دارد.

گفتنی است فروش اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا منحصر به سوئیس نیست و روسیه نیز در ماه مارس، ۴۷.۴ میلیارد دلار از اوراق قرضه خریداری شده را به فروش رسانده است. اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا ۱۰ ساله است. بهره این اوراق ۲ مرتبه در هر سال پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید