در راستای استعدادیابی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان؛

مدرسه اشتغال دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

    کد خبر :315156

مدرسه اشتغال به عنوان قوی‌ترین مرکز آموزش حوزه کسب‌وکار کشور در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این مرکز که هم‌اکنون تحت نظارت معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت قرار دارد، فعالیت خود را با تمرکز بر ارائه خدمات به دانش‌آموزان، دانشجویان و سازمان‌ها در راستای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه و آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار از تابستان 97 آغاز خواهد کرد.

از مهمترین برنامه‌های این مرکز استعدادیابی دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای گروه‌های هدف مختلف و کاریابی و معرفی افراد توانمند به سازمان‌ها است.

دکتر امین، مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و مدرسه اشتغال، رسالت اصلی این مدرسه را افزایش روحیه ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنها و ارائه برنامه‌های توسعه فردی به افراد در راستای بهبود سطح معلومات عمومی و تخصصی در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی و توانمندسازی و توسعه شایستگی‌های افراد برای ورود به بازار کار دانست.

وی افزود: مدرسه اشتغال همچنین خدمات ارزنده‌ای را به سازمان‌ها شامل معرفی افراد مستعد و توانمند جهت استخدام در سازمان، توانمندسازی افراد متناسب با نیاز سازمان و ارائه برنامه توسعه فردی در راستای بهبود عملکرد افراد، ارائه بسته‌های متنوع به سازمان‌ها در راستای توانمندسازی و ارزیابی کارکنان و … ارائه خواهد داد. سازمان‌های متقاضی با مراجعه به سایت مدرسه اشتغال و ثبت‌نام می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا،‌ مدرسه اشتغال تهران مجموعه‌ای است که دانش‌آموزان در تمام رده‌های سنی، دانشجوها و دانش‌آموخته‌های مستعد را برای ورود به دنیای کسب‌وکار آماده می‌کند. در این دوره‌، دانشجوها استعدادهای خود را می‌شناسند، مهارت‌های رفتاری و کسب و کار برای ورود به بازار کار را یاد می‌گیرند و با کارآموزی در شرکت‌های همراه مدرسه اشتغال، زندگی حرفه‌ای خود را آغاز می‌کنند. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آماده جذب در سازمان‌ها شده و دانش‌آموزان با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود ضمن استفاده از خدمات هدایت تحصیلی و شغلی، با فضای کسب وکار و استارتاپ‌ها آشنا شده، شایستگی‌های رفتاری و عمومی لازم را می‌آموزند و با محیط های واقعی کسب‌وکار و صاحبان مشاغل موفق کشور آشنا شده و از تجربیات آنها استفاده خواهند کرد.

دوره‌ها و کارگاه‌های مدرسه اشتغال دانشگاه تهران در سه بخش خودشناسی (استعدادیابی)، مهارت‌آموزی و کارآموزی برگزار می‌شود. در بخش خودشناسی افراد با استفاده از تست‌ها و ابزارهای استاندارد به شناخت درست‌تری از خود می‌رسند؛ یعنی استعدادها، نقاط قوت و ضعف و علایق خود را می‌شناسند. به این ترتیب آن‌ها متوجه خواهند شد که برای چه جایگاه و حرفه‌ای مناسب هستند و بخشی از مسیر آینده‌ خود را طراحی می‌کنند.

در بخش توانمندسازی و مهارت‌آموزی نکات و مهارت‌هایی به آن‌ها آموزش داده می‌شود که برای کار کردن در سازمان‌ها و یا ایجاد یک استارتاپ و برعهده گرفتن یک شغل در آینده به آن نیاز دارند؛ موضوعی که در دوره‌های آموزشی معمول کمتر به آن پرداخته می‌شود؛ همچون مهارت کار تیمی، سخنوری و ارتباطات، مذاکره و رفتار حرفه‌ای در محیط کار. هوش مالی، تفکر سیستمی و… نهایتا هم در بخش کارآموزی، هر فرد این فرصت را دارد تا در سازمان‌هایی که با مدرسه همراه هستند، مدتی به کسب تجربه بپردازد.

دکتر امین در ادامه افزود: برای ورود به مدرسه اشتغال یک مصاحبه انجام می‌شود و افراد مستعد جهت استعدادیابی در مدرسه ثبت نام و مسیر خود را در مدرسه آغاز خواهند کرد.

وی گفت: به دلیل استقبال سازمان‌ها و مدارس از مدرسه تابستانی و وجود محدودیت زمانی برای پذیرش، مهلت ثبت نام حداکثر تا هفته دوم تیرماه است و دوره‌ها از اواخر تیر آغاز می‌شوند.

دکتر امین تصریح کرد: ما در صدد هستیم در این مدرسه جهت ارائه خدمات به دانشجویان مستعد که دارای مشکلات مالی هستند، با همکاری خیرین و حامیان دانشگاه تهران اقدام به بورسیه افراد کنیم و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی سازمان‌ها و خیرین دانشگاهی کشور بتوانیم تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان را در این مدرسه عضو کرده و به آنها خدمات مربوطه را ارائه دهیم.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اولیه به سایت مدرسه اشتغال دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به آدرس http://tehrancareerschool.com/ مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید