بمب‌افکن‌های چین به حالت آماده باش درآمدند

  • سیاسی
  • جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷

چین با ابراز نگرانی از بغرنج شدن مسایل هسته ای شبه جزیره کره و زیانبار خواندن درگیری های نظامی برای همه طرف ها، بمب افکن های خود را به حال آماده باش درآورده است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که اعلام شد چین ۱۵۰ هزار نیروی نظامی را به مرزهایش با کره شمالی فرستاده است تا در صورت شروع جنگ از ورود سیل آوارگان به این کشور جلوگیری کند که البته پکن این خبرها را تکذیب کرده است.

گزارش هایی که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه به آنها اشاره کرده و آمریکا هم مورد بررسی قرار داده است، نشان می دهد چین بمب افکن های حامل موشک های کروز و دارای قابلیت حملات زمینی با قدرت بالا را به حال آماده باش درآورده است.

آمریکا نیز خاطر نشان کرده که با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، چین شمار بیشتری از جنگنده بمب افکن هایش را به حالت آرایش رزمی ‌دفاعی قرار داده است.

خبرگزاری کره جنوبی می نویسد که این هواپیماها برای هر احتمالی به حال آماده باش درآمده اند اما این احتمالات به طور دقیق مشخص نشده است.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای پنجمین بار در سال جاری میلادی تحریم های جدیدی را علیه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی تصویب کرده است.

در تحرم های جدید شورای امنیت نام 39 فرد و 42 شرکت در فهرست سیاه تحریم ها مشاهده می شود.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه تازه خود در آمریکا از «شی جین پینگ» همتای چینی خود تقدیر کرد و گفت که

او به سختی برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره تلاش می کند.

این بی سابقه ترین اظهارات وی در باره چین محسوب می شود. ترامپ تا پیش از دیدار خود با رئیس جمهوری چین بارها از این کشور به دلیل کم کاری در حل مساله هسته ای شبه جزیره کره انتقاد کرده بود.

اما حالا وی خاطر نشان کرده است که چین اقدامات غیرمعمولی در باره کره شمالی داشته است که از آن جمله می توان به بازگرداندن کشتی های حامل زغال سنگ کره شمالی از بنادر چین و جلوگیری از تخلیه بار آنها اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید