آمار فزاینده و عجیب و غریب مسمومیت در بخش ابوالفارس رامهرمز

    کد خبر :314610

از بعد روز جمعه به این سمت شمار قابل توجهی از اهالی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز در استان خوزستان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان و درمانگاه‌های این شهرستان مراجعه کرده اند؛ اتفاق عجیب و قابل تأملی که هنوز دلیل اصلی آن مشخص نشده و آمار مبتلایان به این مشکل رو به افزایش است.

آمار فزاینده و عجیب و غریب مسمومیت در بخش ابوالفارس رامهرمزاز بعد روز جمعه به این سمت شمار قابل توجهی از اهالی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز در استان خوزستان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان و درمانگاه‌های این شهرستان مراجعه کرده اند؛ اتفاق عجیب و قابل تأملی که هنوز دلیل اصلی آن مشخص نشده و آمار مبتلایان به این مشکل رو به افزایش است.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه روز جمعه تعداد انگشت شماری از اهالی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز با احساس ناراحتی و تهوع خود را به درمانگاه نزدیک به محل سکونت خود رساندند، کمتر کسی تصور می‌کرد که شمار مراجعه کنندگاه به سرعت افزایش یابد و در کمتر از ۲۴ ساعت از مرز ۱۰۰ نفر عبور کند.

گزارش‌های رسیده از شهرستان رامهرمز استان خوزستان حکایت از آن دارد که ابتدا این مسمومیت ۴۰ نفر از کودکان ابوالفارس را درگیر کرد و پس از آنکه از سوی فرمانداری و آبفای استان خوزستان گروهی برای بررسی دلایل احتمالی این مشکل تعیین شدند، به سرعت شمار افراد مسموم از مرز ۱۰۰ نفر گذشت.

اگرچه هنوز اخبار دقیقی در مورد دلیل و چرایی این اتفاق رسانه‌ای نشده است، اما برخی منابع محلی از احتمال آلوده شدن آب شرب شهری این منطقه به مواد آلاینده شیمیایی سخن بر زبان آورده اند.

گفته می‌شود در حال حاضر اقدامات لازم توسط مسئولان شهرستان در حال انجام است و در همین راستا اقدامات لازم از طرف حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و افرادی هم برای بررسی دقیقتر موضوع مامور شده اند.

دکتر ابراهیمی رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در پی اعلام مسمومیت بی سابقه در بخش ابوالفارس رامهرمز گفت: در ادامه پیگیری‌ها بیمارستان‌های رامهرمز و اهواز در حال آماده باش کامل هستند که در صورت نیاز بیماران اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه علت این مسمومیت در حال بررسی است، تأکید کرد: در ادامه بصورت قطعی علت وقوع بیماری گزارش می‌شود.

همچنین در رابطه با این اتفاق عبدالرضا احسانی نیا فرماندار رامهرمز گفت: روند درمان تا الان رو به بهبود بوده است و برخی افراد را به دلیل انجام معاینات دقیق‌تر به بیمارستان‌های شهرستان انتقال داده ایم.

فرماندار رامهرمز در ادامه خاطرنشان کرد: آمبولانس و پزشک مختصص کودک از اهواز در درمانگاه بخش ابوالفارس حضور دارند، دغدغه‌ی بیشتر اهالی بخش ابوالفارس در مورد هزینه درمان بوده است که آن رایگان اعلام نمودیم.

احسانی نیا گفت:هنوز بصورت قطعی مشخص نشده است که علت مسمومیت آب، یا مواد دیگری بوده است. نمونه‌ها را به اهواز فرستاده ایم و در آزمایشگاه در حال بررسی می‌باشند.

دکتر ابراهیمی، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان رامهرمز ساعاتی پیش با تأیید افزایش شمار مسمومان این حادثه به ۱۱۶ نفر به رسانه‌ها گفت: از روز گذشته (۸ تیرماه) تا ظهر امروز ۱۱۰ نفر به دلیل مسمومیت به درمانگاه باوج بخش ابوالفارس رامهرمز مراجعه کرده‌اند. این تعداد شامل بیمارانی که اورژانس ۱۱۵ به آنان رسیدگی کرده نیز می‌شود.

وی افزود: ۳۱ نفر از این تعداد به بیمارستان مادر رامهرمز انتقال یافتند که ۲۱ نفر در بخش اطفال و دو بزرگسال نیز در بخش داخلی بستری شده و بقیه مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان شدند. چهار نفر از مراجعه کنندگان نیز به بیمارستان تخصصی کودکان ابوذر اهواز انتقال یافتند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان رامهرمز تصریح کرد: ظهر امروز نیز ۶ نفر دیگر از اهالی سه روستای بخش ابوالفارس به بیمارستان مادر رامهرمز مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر همه مسموم شدگان وضعیت خوبی دارند، اما برای بررسی علت این موضوع نمونه برداری از این بیماران انجام و به مرکز بهداشت ارسال شده است. همچنین از آب آشامیدنی این روستا‌ها نمونه برداری شده است و احتمالا این حادثه به علت آلودگی آب رخ داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید