80 اورژانس بیمارستانی در دست ساخت است

    کد خبر :314549

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 80 اورژانس بیمارستانی در کل کشور در دست ساخت است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسند.
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان ملایر اظهار داشت: 180 اورژانس بیمارستانی در دستور ساخت بود که از این تعداد 120 اورژانس سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی تکمیل و بهره برداری از بخش اورژانس بیمارستانی همچون اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را از برنامه های مهم وزارت بهداشت و درمان برشمرد و افزود: بر اساس ضرورت هر چه سریعتر این تعداد اورژانس های بیمارستانی باید تامین منابع شود و به بهره برداری برسد.
جان بابایی بیان کرد: 249 کلینیک ویژه در سطح کشور در دست اجرا داشتیم که از مجموع آنها 140 مورد سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی افزود: مابقی کلینیک های ویژه در سطح کشور افزون بر 109 مورد نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
جان بابایی ادامه داد: بیش از 2 هزار مرکز LDR نیز جزء برنامه های وزارت بهداشت و درمان بوده که در حال تکمیل است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل افزون بر پنج هزار تخت بیمارستانی را از اولویت های این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه طرح های بیمارستانی توسط راه و شهرسازی در دست ساخت است و ما پیمانکار هستیم، هم اینک در زمینه تکمیل تعداد تخت های بیمارستانی قول حتمی نمی دهیم.
جان بابایی یادآور شد: هر زمانی راه و شهرسازی تعداد طرح های بیمارستانی را به ما تحویل دهد، می توانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به ابلاغ بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه طی سال جاری خاطرنشان کرد: مجلس منابع را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت دیده است و سازمان برنامه بودجه هم اگر بر اساس همان ابلاغیه منابع را تامین کند، برای اجرای این طرح مشکلی نخواهیم داشت.
جان بابایی درباره بازدید امروز خود از بیمارستان های ملایر نیز گفت: 2 بخش عمده از کارهای بیمارستان امام حسین(ع) این شهر همچون اورژانس و هتلینگ باقی مانده است که در تلاش هستیم بخش باقیمانده هتلینگ بیمارستان و اورژانس را هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر این مرکز غربالگری سرطان، بخش LDR و کلینیک ویژه بیمارستان مهر ملایر که نزدیک به اتمام است و نیاز به تجهیزات دارد، امیدواریم طی 2 ماه آینده بتوانیم تجهیزات آن را تامین کنیم تا مردم بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود خیران سلامت به حوزه بهداشت و درمان را بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: ما هیچگاه مانع تلاش خیران در این حوزه نمی شویم، بلکه وظیفه داریم به آنها کمک کنیم و از ظرفیت آنها بهره مند شویم.
جان بابایی با اشاره به ساخت بیمارستان خیرساز ملایر گفت: در بازدیدی که از این بیمارستان انجام شد، در صدد هستیم با همفکری نمایندگان ملایر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و خیر ملایری جلسه ای تشکیل دهیم تا بتوانیم بخش های تحصصی و فوق تخصصی را برای این بیمارستان داشته باشیم.
به گزارش ایرنا ،وی ادامه داد: این بیمارستان خیرساز می تواند مکمل مابقی بخش های بیمارستانی ملایر باشد و در عین حال ماهیت بیمارستانی آن نیز حفظ شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه از روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز ملایر و بخش های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) و مهر این شهر بازدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید