برخواه: نظر کادرفنی این بود رستمی در بازیهای آسیایی شرکت نکند/ ۹۴کیلوگرم برای کیانوش مناسب نیست

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸
    کد خبر :314522

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: نظر کادرفنی تیم ملی این بود که رستمی در بازی های آسیایی روی تخته نرود و در مسابقات جهانی شرکت کند اما مورد موافقت قرار نگرفت.

محمد حسین برخواه درباره ی اینکه با توجه به اوت شدن کیانوش رستمی در رکورد گیری حق او نبود به بازی های آسیایی اعزام شود، بیان کرد: کیانوش رستمی در سالهای اخیر مدال های مهمی برای ایران گرفته است و دو مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در المپیک نشان می دهد وزنه بردار بزرگی است. با این حال کادر فنی تیم ملی فکر کرد که اگر رستمی در بازی های آسیایی حضور نداشته باشد و در مسابقات قهرمانی جهانی روی تخته حاضر شود ، برای خود کیانوش هم بهتر باشد که مورد موافقت قرار نگرفت.

او ادامه داد: در هر صورت این قضیه از نظر ما تمام شده است. الان این مهم است که با تمرکز و آرامش کارمان را دنبال کنیم و هفت نفری که در بازی های آسیایی بر روی تخته می روند بتوانند برای ایران افتخار کسب کنند.

برخواه در پاسخ به این پرسش که چرا مجید عسگری به عنوان نفر ذخیره معرفی شد و آیا به این دلیل است که شاید رستمی به بازی ها نرسد و بخواهند با استفاده از پرونده پزشکی او را جایگزین کنند، تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع دارم فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرده باید هفت نفر فیکس معرفی شوند و جایی برای نفر ذخیره در نظر نگرفتند از این رو اعلام کردن نام مجید عسگری به نام نفر ذخیره موضوعیت ندارد. چنانچه کسی مصدوم شود با استفاده از پرونده پزشکی و با انجام مکاتبات با فدراسیون جهانی درصورت موافقت، می توان وزنه بردار را جایگزین کرد اما در کل وزنه بردار ذخیره برای بازی های آسیایی به آن صورت معنی و مفهوم ندارد و مثل مسابقات جهانی نیست که به تیم ها این مجوز را بدهند که وزنه بردار ذخیره را هم معرفی کنند. مهلت اعلام اسامی هم به پایان رسیده و دیگر امکان جابجایی نداریم. با همین هفت نفر باید جلو برویم. ان شاءالله بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

برخواه در مورد حضور کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی در ساری نیز گفت: او هنوز به اردوی تیم ملی اضافه نشده است اما طبق صحبت هایی که هفته قبل داشتیم قرار شد که در اردو حضور پیدا کند.

برخواه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می کند رستمی تا بازی های آسیایی بتواند در وزن ۹۴ کیلوگرم جا بیفتد، تصریح کرد: وزن ۹۴ کیلوگرم فکر نمی کنم خیلی وزن مناسبی برای کیانوش رستمی باشد. اگر چنانچه در اوزان جدیدی که فدراسیون جهانی اعلام می کند، وزن ۹۰ کیلو گرم هم باشد، وزن مناسبی برای کیانوش خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در مورد علت این که وزن ۹۴ کیلوگرم برای رستمی مناسب نیست، گفت: کیانوش باید با کسانی رقابت کند که وزن بیشتری نسبت او دارند و وزن کیانوش هنوز در آن حد نیست و نسبت به وزنه برداران دسته ۹۴ کیلوگرم سبک تر است. طبیعتا رقابت آنچنان برابر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا ،برخواه در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود انتخاب نفرات تیم ملی با اختیار تام به خود سرمربی تیم ملی واگذار می شد و شورای فنی دخالتی در این مورد نداشت چون هر زمان آنها تصمیمی گرفته اند که سرمربی تیم ملی موافق نبوده، آن تصمیم شکست خورده است، تاکید کرد: نظر ما این بود کیانوش رستمی در مسابقات جهانی بر روی تخته برود و فعلا تمریناتش را در قالب تیم ملی انجام دهد و در بازی های آسیایی روی تخته نرود اما در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت.

او در مورد اینکه بر روی کاغذ سه مدال طلا برای ایران در بازی های آسیایی پیش بینی می شد و اکنون با تغییر وزن رستمی یک شانس مدال طلای ایران از دست رفت، گفت: در دسته ۸۵ و ۱۰۵ کیلوگرم هم شانس کسب مدال داریم اما رقابت خیلی سختی خواهیم داشت و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و سه مدال طلا کسب کنیم اما کار خیلی سختی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید