مرگ مدال‌آورترین ورزشکار المپیکی لهستان

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
    کد خبر :314519

مدال‌آورترین ورزشکار تاریخ المپیک لهستان و عضو کمیته‌ بین‌المللی المپیک در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

ایرنا زوینسکا، مدال‌ آورترین ورزشکار تاریخ المپیک لهستان که بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۰ در پنج دوره المپیک پیاپی حضور داشت، در سن ۷۲ سالگی درگذشت. به دلیل مرگ این قهرمان پیشین المپیک سه روز پرچم المپیک در مقرر IOC به حالت نیمه افراشته در آمد.

زوینسکا در المپیک ۱۹۶۴ توکیو در دوی چهار در ۱۰۰ متر مدال طلا کسب کرد. او در المپیک ۱۹۸۶ مکزیک در دوی ۲۰۰ متر و در المپیک ۱۹۷۶ مونترال در دوی ۴۰۰ متر قهرمان شد. زوینسکا در مسابقات قهرمانی اروپا نیز پنج مدال طلا در مسابقات خارج از سالن و دو مدال طلا در مسابقات داخل سالن کسب کرده است و ۱۰ رکورد جهانی را نیز شکسته است.

به گزارش ایسنا ،او تنها دوومیدانی کاری است که در همه رشته‌های ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر رکوردار جهان بوده است. زوینسکا از سال ۱۹۹۸ به عضویت IOC در آمد و در کمیسیون هماهنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز فعالیت داشت. او پیش از این در انجمن ورزشکاران المپیک جهان عضو کمیته‌ اجرایی و نایب رییس انجمن بوده است.

توماس باخ، رییس IOC بعد از شنیدن خبر درگذشت زوینسکا ابراز ناراحتی کرد و مرگ وی را ضایعه‌ای برای خانواده‌ المپیک دانست. زوینسکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون مبتلا به سرطان بود، اما در زمینه بین‌المللی فعالیت خود را ادامه‌ داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید