دولت دوبی در پیاده‌سازی راهکارهای کوانتومی با مایکروسافت همکاری می‌کند

    کد خبر :314411

دولت دوبی به‌عنوان اولین دولت خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا، در پی همکاری با مایکروسافت برای پیاده‌سازی راهکارهای کوانتومی در مدیریت شهری است.

سازمان مدیریت آب و برق دوبی (DEWA) خبر از همکاری با مایکروسافت برای تدوین و توسعه‌ی راهکارهای کوانتومی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و دیگر چالش‌های مدیریت شهری داده است. این سازمان اولین سازمان خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا است که در برنامه‌ی Microsoft Quantum شرکت خواهد کرد.

مایکروسافت در حال تلاش برای طراحی و توسعه‌ی پایدارترین و مقیاس‌پذیرترین کامپیوتر کوانتومی در صنعت است. در همین حین، این شرکت خدمات بر پایه‌ی رایانش کوانتومی را بر بستر آژور برای سازمان‌ها عرضه می‌کند. آنها می‌توانند با استفاده از این خدمات، الگوریتم‌های کوانتومی را برنامه‌نویسی و آزمایش کنند. سپس می‌توانند راهکارهای کوانتومی حاصل را بر بستر پلتفرم آژور پیاده‌سازی کنند و تاثیر آن را روی موارد واقعی بررسی کنند.

تمامی این موارد در حال حاضر و پیش از آماده شدن کامپیوتر کوانتومی قابل دسترس هستند. پس از آماده‌سازی کامپیوتر نهایی، این شرکت‌ها به‌راحتی می‌‌توانند داده و اطلاعات خود را به آن منتقل کنند.

تاد هولمدال، معاون شرکتی بخش مایکروسافت کوانتوم در مورد این خدمات می‌گوید:

پردازش کوانتومی توانایی حل بسیاری از چالش‌های بزرگ کنونی در جهان را دارد. چالش‌هایی که کامپیوترهای کنونی توانایی حل آنها را ندارند. شرکایی همچون DEWA مزایای شراکت زودهنگام در این پروژه‌ها را می‌دانند. این مزایا علاوه بر افزایش دانش کوانتومی، تدوین راهکارهای عملی برای استفاده در زمان حال را نیز شامل می‌شوند.

محمد التایر مدیر اجرایی DEWA در مورد این همکاری می‌گوید:ما از همکاری با مایکروسافت برای پیاده‌سازی قدرت انقلابی پردازش کوانتومی در دوبی بسیار خرسند هستیم. این همکاری در مسیر رسیدن به چشم‌انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در مورد دوبی است. نخست‌وزیر امارات متحده‌ی عربی و فرماندار دوبی، قصد دارد این این شهر را به هوشمندترین و شادترین شهر جهان تبدیل کند.

همکاری ما با مایکروسافت باعث می‌شود که چالش‌های اساسی را در مسیر تلاش برای تبدیل کردن امارات متحده به نوآورترین کشور جهان، کشف کنیم. این همکاری به ما دسترسی زودهنگام به فناوری کوانتومی مایکروسافت را می‌دهد. در نتیجه‌ی این دسترسی ما توانایی توسعه‌ی راهکارهایی برای افزایش بازدهی، کارایی و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریانمان را خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید