رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران توضیح داد

رسیدگی به پرونده‌های حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تهران/نحوه درمان دانش‌آموزان دیرآموز

    کد خبر :314405

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از رسیدگی به ۸۰۰ پرونده حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تهران خبر داد و گفت: این طرح در سال تحصیلی پیش رو نیز ادامه می یابد.

شهناز کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه و پرداخت هزینه های دارو و درمان آنها که در قالب طرحی از دو سال‌گذشته شروع شده است اظهار کرد: سال گذشته در قالب طرح خدمات حمایتی حدود ۸۰۰ پرونده را رسیدگی و بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان برای پوشش هزینه‌های درمان پرداخت کردیم.

وی افزود: استقبال از این طرح بسیار بالاست و رضایتمندی به‌دنبال داشته زیرا بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به دارو، خدمات بیمارستانی و پاراکلینیکی نیاز دارند و اکثر خانواده توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. برای سال تحصیلی جدید این طرح ادامه می یابد و باید منتظر تخصیص بودجه از وزارتخانه باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران درباره ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز نیز گفت: دانش‌آموزان دیرآموز در قالب طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و بچههایی هستند که اختلال یادگیری دارند. اکثر معلمان ما چگونگی کار با دیرآموزها را آموزش ندیده‌اند اما مراکزی داریم که عنوان مراکز مشکلات ویژه یادگیری به آنها اطلاق می‌شود.

کریمی ادامه داد: همکاران ما در مراکز ویژه، همگی متخصص‌اند و دوره دیدهاند. پس از مراجعه ابتدا تست اولیهای از دانشآموز گرفته و تشخیص داده می‌شود که مشکل وی در دقت است، در تمرکز است و یا اختلال نوشتن یا خواندن دارد؟ پس از تشخیص پروسه درمان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز که در یک یا چند درس مشکلاتی در یادگیری دارند در ساعات عادی به مدرسه می‌روند و تحصیل می‌کنند و چند ساعتی در هفته به مرکز مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند گفت: به این کودکان کمک می‌کنیم با توجه به مشکلاتی که دارند بتوانند در مسائل تحصیلی شان پپیشرفت کنند.

وی افزود: این افراد مشکلات فرایندی به عنوان درک حافظه دارند که سعی می کنیم آن را تا جای ممکن تقویت کنیم که بتوانند طبق روال عادی به تحصیلشان ادامه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید