ترامپ: از ملک سلمان خواستم به خاطر اختلال نفتی در ایران و ونزوئلا، تولید نفتش را تا ۲ میلیون بشکه افزایش دهد؛ او هم پذیرفت

    کد خبر :314237

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توئیتی از موافقت پادشاه عربستان برای افزایش تولید نفت تا دو میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش بازتاب، ترامپ نوشت: با ملک سلمان حرف زدم و گفتم به خاطر اختلال در ایران و ونزوئلا، از عربستان می‌خواهم تولید نفتش را تا ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. قیمت‌ها خیلی بالاست، او پذیرفت.»

در همین حال، نوواک وزیر انرژى روسیه میگوید بعد از مذاکراتى که با الفالح وزیر نفت سعودى داشته به این نتیجه رسیده است که طى ماه جولاى صادرات نفت روسیه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر روزنامه دولتى الرأى کویت میگوید از فردا اول جولاى دولت کویت صادرات روزانه نفت خود را به میزان ۸۵۰۰۰ بشکه افزایش خواهد داد.

این در حالی است که اوپک اخیرا در نشستی در وین، با تمدید توفق پیشین کاهش نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ موافقت کرده بود. در این نشست مقرر شد کشور‌ها تا ۱۰۰ درصد به این توافق پایبند بمانند. پیشتر بیشتر کشور‌ها تا ۱۵۰ درصد توافق مذکور را رعایت می‌کردند. بدین معنا که بیش از حد تعیین شده، تولید خود را کاهش داده بودند. ایران با رایزنی‌های انجام شده، از کاهش تولید نفت معاف بود تا به سهمیه پیشین خود قبل از تحریم‌ها بازگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید