کره‌شمالی تولید اورانیوم غنی‌شده را افزایش داده است

    کد خبر :314204

در همین حال، بروس کلینگنر، کارشناس سابق مسائل کره شمالی در سیا گفت که گزارش ان.بی.سی درباره اظهارات ترامپ در خصوص این مساله که کره شمالی دیگر تهدید اتمی نیست، مضحک و نیازمند تلاش‌ها و بررسی‌های بیشتر است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، آژانس‌های اطلاعاتی این کشور بر این باورند که با وجود توافق به عمل آمده میان آمریکا و کره شمالی، این کشور آسیایی تولید سوخت برای تسلیحات اتمی را در چند سایت مخفی در ماه‌های اخیر افزایش داده است.

به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی به شبکه خبری ان.بی.سی گفته‌اند که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره شمالی ضمن تلاش برای سازش در مذاکرات اتمی با ایالات متحده، شاید تلاش کند تا این روند در تولید سوخت برای تسلیحات اتمی را مخفی کند.

در گزارش روز جمعه، شبکه خبری ان.بی.سی اعلام کرد که ارزیابی اخیر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که با وجود توافق میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در نشست سنگاپور و اعلام این مساله که کره شمالی دیگر یک تهدید اتمی نیست، باز هم باید اقداماتی برای مقابله با برنامه‌های اتمی این کشور صورت گیرد.

این شبکه خبری از قول پنج مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که کره شمالی در ماه‌های اخیر تولید اورانیوم غنی شده برای تسلیحات اتمی را افزایش داده است.

این شبکه خبری همچنین گزارش داد که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که ارزیابی اطلاعاتی شامل این مساله می‌شود که کره شمالی بیش از یک سایت مخفی اتمی دارد و سایت یانگ‌بیون تنها سایت نیست.

شبکه خبری ان.بی.سی از قول یکی از این مقام‌ها گزارش داد: شواهدی مستدل دال بر این مساله وجود دارد که کره شمالی تلاش می‌کند تا آمریکا را فریب دهد.

این گزارش سوالاتی را درباره آمادگی کره شمالی در ورود به مذاکراتی جدی با آمریکا درباره توقف برنامه‌های اتمی‌اش به وجود می‌آورد.

پیش از نشست رهبران کره شمالی و آمریکا، دولت پیونگ یانگ توقف یکجانبه برنامه‌های تسلیحاتی خود را رد کرده بود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا نیز گفته بود که قصد دارد تا به کره شمالی برود تا بر تعهدات به دست آمده در نشست رهبران آمریکا و کره شمالی تاکید و نظارت کند.

در همین حال، بروس کلینگنر، کارشناس سابق مسائل کره شمالی در سیا گفت که گزارش ان.بی.سی درباره اظهارات ترامپ در خصوص این مساله که کره شمالی دیگر تهدید اتمی نیست، مضحک و نیازمند تلاش‌ها و بررسی‌های بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید