نیسان GTR 50 با طراحی ایتال دیزاین، معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :314037

شرکت ایتال دیزاین از پروژه‌ی جدید خود، بر اساس نیسان GT-R و با کد GT-R50 رونمایی کرد.

نیسان GT-R50 مدلی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید GT-R و توسط شرکت ایتال دیزاین طراحی شده است. ایتال دیزاین GT-R50 را یک نیسان GT-R بدون محدودیت و بسیار سریع می‌داند. در بخش ظاهری این خودرو اولین چیزی که جلب توجه می‌کند رنگ خاکستری به همراه خطوط طلایی است که تضاد زیبایی با یکدیگر دارند و نمای چشم نوازی ایجاد کرده‌اند. این خودرو بر اساس مدل ۲۰۱۹ نیسمو ساخته شده‌ است و از اصلی‌ترین مشخصات آن باید به کاپوت متفاوت، حاشیه طلایی رنگ پنجره‌ها و سقف کوتاه‌تر در مقایسه با GT-R عادی اشاره کرد. سقف این خودرو دارای ۵۴ میلی‌متر ارتفاع کمتر است که سبب شده نمای آن اسپرت‌تر باشد.

کاهش ارتفاع در این خودرو سبب کاهش نقطه‌ی سقل شده‌ است. همچنین باید به چراغ‌های LED و باله‌ی عقب بزرگ این خودرو اشاره کنیم که این باله‌ی عقب برای تولید نیروی رو به پایین طراحی شده و قابل تنظیم است. در انتها نیز رینگ‌های ۲۱ اینچی بر روی این مدل نصب شده‌اند. در داخل کابین نیسان GT-R50، دو نوع فیبر کربن در بخش‌های کابین به چشم می‌خورند. اکثر بخش‌های کابین این خودرو همانند داشبورد، کنسول و رودری‌ها از جنس فیبر کربن هستند. ضمن اینکه از رنگ طلایی بر روی اهرم تعویض دنده و در حاشیه‌ی نشان دهنده‌ها استفاده شده است. صندلی‌های این خودرو نیز با چرم مشکی ایتالیایی پوشانده شده‌اند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

اما به بخش پیشرانه می‌رسیم، جایی که همچنان شاهد فعالیت پیشرانه‌ی V8 با حجم ۳.۸ لیتری به همراه توربوشارژر هستیم. البته قدرت پیشرانه‌ی این خودرو به ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۸۰ نیوتون متر افزایش یافته است که این افزایش قدرت به لطف استفاده از توربوشارژر‌های بزرگ‌تر، میل سوپاپ‌های مسابقه‌ای، پیستون‌های تقویت شده و دسته‌ شاتون‌های ارتقا یافته به دست آمده است. انتقال نیرو نیز توسط یک جعبه دنده‌ی شش دنده‌ی دوبل کلاچ انجام می‌شود که این جعبه دنده برای تقسیم وزن بهتر در بخش عقبی خودرو نصب شده است. همچنین دیفرانسل‌‌ها نیز برای همخوانی با مشخصات جدید تغییر یافته و ارتقا پیدا کرده‌اند.

ایتال دیزاین سیستم تعلیق GT-R50 را ارتقا داده و از کمک فنر‌های قابل تنظیم بلستین استفاده کرده است. برای مهار کردن این گودزیلای ژاپنی نیز از ترمز‌های دیسکی در هر چهار چرخ‌ استفاده شده است که دارای شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب است. مدل نهایی نیسان GT-R50 قرار است ماه آینده در اروپا به طور رسمی رونمایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید