سیاست‌های یکجانبه آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است

    کد خبر :314005

قائم مقام وزیر خارجه گفت: سیاست‌های یک جانبه آمریکا و پشت کردن به پیمان‌های بین‌المللی از جمله خروج از برجام، نشانه‌ای از سیاست‌های سلطه جویانه و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش مهر، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان که به کاراکاس پایتخت ونزوئلا سفر کرده است، با خورخه آرائاسا، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سرمدی با اشاره به مناسبات عالی دو کشور و رایزنی طرفین در خصوص مسائل و موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، پشت کردن این کشور به تعهدات و پیمان های مختلف بین المللی از جمله خروج از برجام را نشانه ای از سیاست های سلطه جویانه این کشور و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و بر لزوم هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست های آمریکا و همراه کردن سایر کشورها در این مسیر تأکید کرد.

همچنین وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن حمایت کامل این کشور از دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تمامیت خواهی و سلطه طلبی آمریکا، اظهار داشت: ونزوئلا بطور عینی سیاست های ظالمانه آمریکا را تجربه کرده است و از این رو از جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و تمامیت خود در قبال تحریم های آمریکا و غرب حمایت می کنیم.

آرئاسا ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، خروج این کشور از برجام را همانند سایر اقدامات این کشور در گذشته، نشانی از عدم اهمیت آمریکا به پیمان ها و توافقنامه هائی دانست که خود، آنها را امضاء کرده و پذیرفته است.

وی ضمن تمجید از نقش کشورمان در امر مبارزه با تروریسم، بر جایگاه استراتژیک ایران در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

در این دیدار طرفین همچنین درخصوص راههای گسترش و تقویت روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیز گفتگو کردند.

در پایان این دیدار، قائم مقام وزیرامور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا با شرکت در کنفرانس خبری مشترک، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید