وال‌استریت رشد کرد

    کد خبر :313909

جمعه شب، شاخص‌های مهم سهام وال‌استریت، با اوج گرفتن سهام شرکت نایکی، اندکی رشد کردند. این درحالی بود که با فروکش کردن تنش‌های تجاری بین آمریکا و جهان، بازارها در مسیر رشد قرار گرفته‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، جمعه شب، شاخص‌های مهم سهام وال‌استریت، با اوج گرفتن سهام شرکت نایکی، اندکی رشد کردند. این درحالی بود که با فروکش کردن تنش‌های تجاری بین آمریکا و جهان، بازارها در مسیر رشد قرار گرفته‌اند.

با پایان گرفتن ربع دوم سال، هر سه شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، داوجونز و نزدک، رشد کردند. داوجونز در این ربع سال ۰.۷ درصد رشد کرد، اس‌اندپی ۵۰۰ هم توانست ۲.۹۴ درصد بالاتر بیاید.

روز جمعه، پس از این‌که شرکت نایکی اعلام کرد در ربع سال اخیر سود به بازار آمریکای شمالی بازگشته است و پیش‌بینی درآمد امسال خود را تقویت کرد، سهام این شرکت که بزرگترین تولیدکننده کفش ورزشی جهان است، ۱۳ درصد جهش کرد و قیمت هر سهم به رکورد تاریخی ۸۱ دلار رسید.

در پایان معاملات سهام نایکی کمی از سود خود را از دست داد اما همچنان ۱۱.۱ درصد بالاتر و در قیمت ۷۹.۶۸ دلار به کار خود پایان داد.

نایکی بزرگترین سود را به شاخص اس‌اندپی و داوجونز وارد کرد.

جلسه روز جمعه آسودگی موقتی از نگرانی‌های تجاری، که بازارها را در هفته گذشته زیر و رو کرده بود، به همراه داشت. هرچند شاخص‌های مهم در ساعات پایانی معاملات، بخشی از سود خود را از دست دادند.

میانگین صنعتی داوجونز ۵۵.۳۶ واحد یا ۰.۲۳ درصد رشد کرد و در ۲۴۲۷۱.۴۱ واحد به کار خود پایان داد. اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۲.۰۶ واحد یا ۰.۰۸ درصد بالا برود و در ۲۷۱۸.۳۷ واحد بسته شود. کامپوزیت نزدک ۶.۶۲ واحد یا ۰.۰۹ درصد به ارزش خود افزود و به ۷۵۱۰.۳۰ واحد رسید.

اما این هفته هر سه سه شاخص مهم آمریکا با ضرر روبرو شدند. شاخص داو ۱.۲۶ درصد، اس‌اندپی ۱.۳۳ درصد و نزدک ۲.۳۷ درصد، نسبت به سطح هفته قبل، سقوط کردند. برای اولین بار در بیش از ۲ سال، شاخص داو جونز سه هفته پشت سر هم ضرر می‌کند.

برای ماه جون شاخص داو ۰.۵۹ درصد افت کرد، درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ ۰.۴۹ درصد رشد کرد و نزدک هم ۰.۹۲ درصد بالاتر آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید