انتقاد از تصمیم وزارت بهداشت برای اداره مستقل بیمارستان ها

    کد خبر :313886

نماینده مردم سمیرم در مجلس، با انتقاد از تصمیم وزارت بهداشت برای اداره مستقل بیمارستان‌ها به این مهم تاکید کرد که این طرح به هیچ وجه در شهرستان‌ها قابل اجرا نیست.

اصغر سلیمی، در واکنش به انتشار خبر اداره مستقل بیمارستان‌ها که آئین‌نامه آن توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است، گفت: هم‌اکنون نباید به بیمارستان‌ها به عنوان مراکزی برای جذب سرمایه یا سود نگاه کنیم، چرا که آنها نمی‌توانند در بخش ارائه خدمات درمانی که با جان مردم سر و کار دارد با هدف سودآوری فعالیت داشته باشند و در شرایطی که در قانون اساسی نیز وظیفه اداره حوزه بهداشت و درمان وتامین سلامت مردم برعهده دولت قرار داده شده است، استقلال کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: بی‌تردید بسیاری از بیمارستان‌ها که در شهرستان‌ها یا مراکز استان‌ها قرار دارند نمی‌توانند با درآمد بیمارستان خود را اداره کنند و در این مورد به کمک وزارت بهداشت نیاز دارند، بنابراین اداره مستقل بیمارستان‌ها قطعا با مشکل مواجه می‌شود، چرا که آنها نمی‌توانند در ارائه خدمات درمانی پاسخگوی بیماران و مسئولان ذی ربط باشند.

سلیمی تاکید کرد: اگر استقلال کامل بیمارستان‌ها در مورد مسائل مالی نیز اعمال شود و به معنای اداره کامل این مراکز به صورت مستقل باشد، اقدام صحیحی نیست و قطعا بیمارستان‌ها با اجرای این طرح در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

وی یادآورشد: البته می‌توان بیمارستان‌هایی که مایل به اداره مستقل هستند را به منظور برون‌سپاری خدمات حوزه درمان به بخش خصوصی واگذار کرد، اما اینکه بیمارستان‌های دولتی را به طور کامل به صورت مستقل اداره کنند قطعا دولت باید در مورد نتایج آن پاسخگو باشد، چرا که بیمارستان‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارند را نمی‌توان به هیچ وجه مستقل کرد و باید دولت در آنها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش مهر، سلیمی با اشاره به مشکلی که در زمینه اداره بیمارستان‌ها در قالب هیات امنایی در حوزه انتخابیه‌اش وجود دارد خاطرنشان کرد: ما از مدت‌ها قبل برای ایجادمرکز سی تی اسکن درخواست داده‌ایم و قرار بود که این مهم از طریق تامین منابع مالی آن به روش هیات امنایی تحقق یابد، ولی متاسفانه تاکنون انجام نشده است و این موضوع نشان می‌دهد که اگر بیمارستان‌ها را در اختیار هیات امنایی برای اداره مستقل قرار دهیم، دچار مشکل خواهند شد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: آنچه مسلم است اجرای طرح استقلال بیمارستان‌ها هنوز کامل نبوده و نیاز دارد که مطالعات بیشتری بر روی آن صورت گرفته و با دقت بیشتری هم مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید