گلایه رکابزن ایران: ارز گران شده،قیمت دوچرخه‌ها چهار برابر شده است/ کاش فقط یک دوبنده می خواستم

  • ورزشی
  • شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹
    کد خبر :313825

نایب قهرمان دوچرخه سواری آسیا گفت: تجهیزات به روز معضل بزرگ ما است و با این وضعیت ارز، قیمت دوچرخه‌ها سه ، چهار برابر شده است.

محمد رجبلو درباره وضعیت تجهیزات رکابزنان در آستانه بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بیان کرد: متاسفانه معضل بزرگی در مورد تجهیزات داریم که البته این تنها مربوط به فدراسیون نیست و معضل کل جامعه دوچرخه سواری است. ای کاش مثل برخی رشته ها فقط یک دوبنده و کفش لازم داشتیم. بدبختانه رشته دوچرخه سواری به سخت افزار زیادی احتیاج دارد و اگر ورزشکاری فوق العاده خوب باشد اما سطح تجهیزاتش مقداری پایین باشد، نمی توان آن استفاده لازم را از کارایی اش برای گرفتن مدال برد.

او ادامه داد: با گرانی ارز هم قیمت دوچرخه های ما ۳-۴ برابر شده و این معضل بزرگی برای ورزشکارانی است که حتی قرارداد آنچنانی هم ندارند. در دوچرخه سواری هم هر رشته تجهیزات خاص خود را می خواهد. خودم به شخصه دارم از تجهیزات دو سال قبلم استفاده می کنم و بعید می دانم که بتوانم خودم هزینه کنم و تجهیزاتم را به روز کنم چراکه قیمت لاستیک مسابقه، حلقه ای ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که ورزشکار قزاقستان که با او صحبت می کردم و نفر دوم رنکینگ اومنیوم است، ۲۱ هزار یورو در ماه می گیرد وکاملا تامین است. اما قراردادهای ما را در ایران یا دیر می دهند و یا درصدی از آن را کم می کنند.

رجبلو با اشاره به اینکه رکابزنان ژاپن و قزاقستان در شرایط خوبی آماده می شوند،تصریح کرد: ما از چیزی نمی ترسیم جز خدا. البته تجهیزات حرف اول را در مسابقات می زند اما ما حتی پیست چوبی هم نداریم.

به گزارش ایسنا، دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا در پاسخ به این پرسش که چرا دوباره تصمیم گرفت دربخش پیست رکاب بزند، گفت: می خواستم در جاده رکاب بزنم اما مسیر مسابقه سربالا است و با مربیان که صحبت کردیم دیدم رکاب زدن در ماده اومنیوم برایم بهتر است. رشته سختی است اما این طور نیست که نتوان در آن مدال گرفت و به نظرم رشته ای است که به مدال نزدیک تر است و فکر می کنم در بازی های آسیایی مدال خوبی بگیریم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در آمادگی کامل به سر می برد یا نه، تاکید کرد: هنوز نه. معمولا این موقع از سال افت می کنم زیرا اوجم را برای مسابقات قهرمانی آسیا که در زمستان برگزار می شود، می گذارم از این رو این موقع از سال افت دارم و هنوز جا دارد که بهتر شوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید