اروپا در انتظار گامهای مهم رئیس جدید است

    کد خبر :313787

یک روزنامه اتریشی در یادداشتی با اشاره به آغاز دوره ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا نوشت که همه در انتظار برداشتن گامهای مهم وین در راستای اهداف اروپایی هستند.

به گزارش بازتاب، روزنامه اتریشی دی پرسه در شماره امروز خود با اشاره به اینکه اتریش از فردا ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای ۶ ماه بر عهده دارد، نوشت: اروپا روزهای پر مشغله ای را می گذراند.در حوزه سیاست داخلی بحران مهاجرت، مسائل مربوط به کشورهای حوزه یورو و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مهمترین مواردی است که توجه دولتمردان اروپایی را به خود معطوف کرده است.

در حوزه سیاست خارجی نیز باز مسئله مهاجرت مطرح است، زیرا برای مهار این بحران نیاز به تعامل با کشورهای خارج از حوزه اروپا است.

دی پرسه با اشاره به نشست اخیر رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل نوشت: رهبران اروپا در حساس ترین زمان ممکن و در آستانه ریاست دوره ای اتریش به اتفاق نظر مهمی دست پیدا کردند که به نظر می رسد می توان شاهد تاثیرات مثبت آن بود.

با این وجود کشورهای اروپایی انتظار دارند تا اتریش با برداشتن گامهایی مهم بتواند اختلاف نظرهای موجود در حوزه یورو را حل و فصل کند، همچنین بتواند با برگزاری نشست های لازم اروپا را به تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود نزدیکتر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید