تیم منتخب ضعیف‌ترین‌های مرحله گروهی در قبضه اروپایی‌ها

  • ورزشی
  • شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵
    کد خبر :313720

در تیم منتخب بازیکنانی که بدترین عملکرد را در مرحله گروهی جام بیست‌و‌یکم داشتند، تیم‌‌های قاره سبز بیشترین نماینده را دارند.

نشریه گاردین انگلیس در پایان مرحله گروهی جام جهانی 2018 بازیکنانی که ضعیف‌ترین عملکرد را در این مرحله داشتند در قالب تیم منتخب ناکام‌های مرحله گروهی معرفی کرده است.

بازیکنانی که در 48 بازی انجام شده در مرحله گروهی جام بیست‌و‌یکم ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند، عباتند از:

دروازه‌بان

داوید دخه‌آ(اسپانیا): دروازه‌بان منچستریونایتد در این جام نه تنها هنوز نتوانسته عملکردش در رده باشگاهی را برای اسپانیا تکرار کند بلکه شروع کابوس‌واری داشته است. اشتباه او در بازی مقابل پرتغال عمق فاجعه بود که منجر به گل دوم حریف شد. دخه‌‌آ تنها د مرحله گروهی جام 5 گل خورده است و به همین دلیل گاردین به او نمره 5.59 داده است.

خط دفاعی

ژروم بواتنگ (آلمان): مدافع میانی بایرن مونیخ با کلی شک و تردید درباره آمادگی جسمانی‌اش وارد جام شد و کم کاری هافبک‌ها برای حمایت از مدافعان آلمان هم مزیر برعلت شد که او عملکرد ضعیف‌تری ارائه کند. با این حال در بازی مقابل سوئد او واقعاً وحشتناک بازی کرد و کارت قرمزی که گرفت در واقع به نفعش شد چون مانع ارتکاب اشتباهات بیشتر از سوی او شد و از تجربه تلخ بازی در شب شکست 2 بر صفر ژرمن‌ها مقابل کره جنوبی نجات داد. بواتنگ از گاردین نمره 6.40 گرفته است.

کالیدو کولیبالی (سنگال): کولیبالی، مردی که با لقب «K2» (صعب‌الصعودترین قله دنیا) شناخته می‌شود، در ناپولی به توانایی‌اش برای بازیسازی از خط دفاعی و برتری در نبردهای هوایی معروف است اما او در روسیه هیچ یک از این توانایی‌ها را به نمایش نگذاشت. دقت پاس او در فصل گذشته سری A ایتالیا 91.2 درصد بود اما در جام جهانی این میزان دقت به 77.9 درصد کاهش پیدا کرد. همین‌طور دقت توپ‌های بلند وی از 53.3 درصد به 35.7 درصد کاهش پیدا کرد. او فصل گذشته در سری A پنج گل زد اما در روسیه حتی یک موقعیت گلزنی هم نداشت. نمره او در گاردین 6.46 است.

سرخیو راموس (اسپانیا): برخلاف کولیبالی، پاسکاری مدافع میان اسپانیا از خط میانی در مرحله گروهی خوب بوده است اما این کار مثبت او تحت‌الشعاع ضعفش در کارهای دفاعی که باعث شد اسپانیا در سه بازی 5 گل بخورد، قرار گرفت. یکی از این 5 گل حاصل عدم هماهنگی کاپیتان رئال مادرید با آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا در بازی مقابل اسپانیا بود که در آن راموس مقصر اصلی در صحنه باز شدن دروازه تیمش توسط خالد بوطیب بود. گاردین به راموس نمره 6.57 داده است.

خط میانی

برناردو سیلوا (پرتغال): بعد از ارائه عملکردی ضعیف در دو بازی نخست تیمش مقابل اسپانیا و مراکش، هافبک منچسترسیتی جایگاه خود را در ترکیب اصلی پرتغال برای مصاف با ایران از دست داد و مشخص نیست که فرناندو سانتوس برای بازی‌های بعدی به او میدان بدهد. سیسلوا حتی یم موقعیت گل هم نساخت و حتی یک شوت، یک پاس گل یا یک پاس کلیدی منجر به گل نداشت. سیلوا در تملک توپ هم ضعیف بود و تنها 38 تا از 51 پاسش (71.7 درصد) در 148 دقیقه بازی به مقصد رسید. به خاطر این عملکرد ضعیف گاردین به سیلوا نمره 6.36 داده است.

محمد‌الننی (مصر): در غیاب یک محمد صلاح آماده در ترکیب تیم، مصر به یک عملکرد دفاعی مطلق نیاز داشت و امیدوار بود که دیگر بازیکنانش بزرگش کاری انجام دهند، شانسی برای گلزنی و صعود این تیم به مرحله بعد ایجاد کنند. یکی از آنها محمد الننی بود اما بازیکنا آرسنال در خط میانی تیم ملی کشورش فقط بیش از اندازه دوانده شد. او با اینکه در حفظ توپ عملکرد خوبی داشت اما در موقعیت‌سازی چندان جالب نبود. گاردین به این بازیکن 25 ساله نمره 6.09 داده است.

پیتر زیه‌لینسکی (لهستان): در حضور جمعی از استعدادیاب‌های بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی که یک چشم‌شان هم به عملکرد پیوتر زیه‌لینسکی بود، هافبک تیم فوتبال ناپولی قدر فرصت خوبی که برای تحت تأثیر قرار دادن آنها داشت را از دست داد. او قرار بود تغذیه کننده مهاجمان لهستان به خصوص روبرت لواندوفسکی باشد اما این بازیکن 24 ساله در 259 دقیقه بازی‌اش تنها دو موقعیت گل داشت و دقت پاس‌هایش هم 79.1 درصد بود. به همین دلیل او از گاردین نمره 6.41 گرفته است.

آنخل دی‌ماریا (آرژانتین): آنخل دی‌ماریایی که نیمه دوم فصل گذشته را با پاری‌سن‌ژرمن شروع کرد، امیدوار بود که همین عملکرد را برای تیم ملی کشورش در روسیه نیز ارائه کند اما او در دو بازی‌اش برای آلبی‌سلسته تنها سایه‌ای از آن دی‌ماریایی بود که در پاری‌سن‌ژرمن می‌شناختیم. یک شوت، یک دریل و دو پاس کلیدی، تمام کاری بود که بال PSG در یک سوم دفاعی حریف انجام داد و دقت پایین پاس‌هایش (76.4 درصد) هم عملکرد او را ضعیف‌تر جلوه می‌داد. نمره او از گاردین 6.40 است.

خط حمله

عثمان دمبله (فرانسه): با وجود یک شروع ناامید کننده به همراه بارسلونا در ابتدای فصل گذشته، راه عثمان دمبله برای ورود به تیم ملی فرانسه به خاطر مصدومیت دیمیتری پایت هموار شدو در کمال تأسف اما این بازیکن 21 ساله نتوانسته جانشین شایسته‌ای برای پایت باشد، کسی که یکی از ستاره‌های فرانسه در یورو 2016 بود. دمبله در 15 دقیقه‌ای که به عنوان بازیکن تعویضی مقابل پرو به میدان رفت، عملکرد تأثیرگذارتری نسبت به دو بازی قبلی‌اش مقابل استرلیا و دانمارک داشت. او در این بازی‌ها توانایی خاصی برای غلبه بر مدافعان روبه‌رویش نشان نداد و در 164 دقیقه بازی تنها دو دریبل داشت و دو پاس کلیدی. گاردین هم به او به خاطر این آمار ضعیف نمره 6.47 داده است.

روبرت لواندوفسکی (لهستان): با توجه به آمار فوق‌العاده گل‌هایش در مرحله انتخابی – او با 16 گل برترین گلزن اروپا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 بود – انتظار می‌رفت که روبرت لواندوفسکی یکی از برترین گلزنان مرحله گروهی باشد اما یک بار دیگر نشان داد که در تورنمنت‌های بزرگ اهال گلزنی نیست. در شرایطی مانند یورو 2016 که تا مرحله یک چهارم نهایی‌اش نتوانست گلی به ثمر برساند، او در این جام هم نتوانست کار خاصی انجام دهد. 9 شوت به ثمر که تنها سه تای آنها داخل چارچوب بود تمام کاری وبد که مهاجم بایرن مونیخ در جام جهانی انجام داد. نمره او از گاردین 6.43 است.

تیمو ورنر (آلمان): دغدغه اصلی ژرمن‌ها پیش از آغاز جام جهانی نداشتن یک گلزن واقعی برای فرماندهی خط حمله‌شان بود و در روسیه مشخص شد که این نگرانی‌ها بی‌دلیل نبوده است. خیلی‌ها از تیمو ورنر برای پر کردن جای خالی میروسلاو کلوزه حمایت کردند اما او باید 4 ساله دیگر صبر کند تا چنین کاری را انجام دهد. در شرایطی مشابه به عملکرد ضعیفش در فصل اخیر فوتبال باشگاهی اروپا، ورنر در رده ملی هم کار خاصی انجام نداد. 7 شوت بی‌ثمر تمام حاصل کار ورنر در جام جهانی بود. نمره ورنر از گاردین 6.30 بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید