علت آتش سوزی پتروشیمی آبادان مشخص شد

    کد خبر :313602

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان گفت: مشکل فنی و فرآیندی غیرقابل پیش بینی در برج VCM و ریبویلرهای آن، علت حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان بوده است.

مسعود جبرائیلی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: مشکل فنی و فرآیندی غیرقابل پیش بینی در برج VCM و ریبویلرهای آن، علت حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان است.

وی با اشاره به آغاز مجدد تولید پی‌وی‌سی پتروشیمی آبادان از امشب، تصریح کرد: نوسازی کامل و مدرن واحد ٦٠٠ تا چهار ماه آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان با بیان این که این شرکت در مقابل تمام حوادث به‌صورت کامل تحت پوشش بیمه بوده است، عنوان کرد: طی تماس تلفنی امروز با مدیرعامل بیمه پارسیان، وی از اعزام کارشناسان بیمه به آبادان در روز شنبه خبر داد.

وی افزود: میزان خسارت شرکت پتروشیمی‌ آبادان توسط کارشناسان بیمه بررسی خواهد شد و پس از تکمیل پرونده، خسارات وارد مرحله پرداخت خواهد شد.

جبرائیلی از نصب دو دستگاه بسیار مهم کمپرسورهای گاز کوب پتروشیمی آبادان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها در محل پالایشگاه آبادان در حال نصب می‌باشد و با اتمام این عملیات در نیمه دوم سال ٩٧ دریافت خوراک از پالایشگاه به بالای 200 تن در روز خواهد رسید.

وی افزود: این اتفاق حیاتی بسیار مهمی برای پتروشیمی آبادان و کارکنان آن است و برای آن 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تصریح کرد: این کمپرسورها ساخت کره جنوبی بوده که در نیمه دوم سال ٩٦ وارد کشور شده‌اند؛ با اجرای این پروژه که سرمایه‌گذاری آن به‌صورت مشترک با پالایشگاه آبادان صورت پذیرفته، ضمن افزایش خوراک و حل مشکل کمبود خوراک به کاهش آلودگی هوای آبادان نیز کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش فارس:جبرائیلی در مورد پیشبرد برنامه‌های پتروشیمی آبادان، بیان کرد: تمام کارکنان شرکت جهت پیشبرد برنامه‌ها و ادامه فعالیت بهتر از گذشته و نوسازی واحد ٦٠٠هم پیمان شدند؛ امیدواریم دیگر شاهد اتفاقات ناگوار در پتروشیمی آبادان نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید