فقر در ایتالیا در وخیم ترین وضعیت ۱۲ سال اخیر

    کد خبر :313463

شمار کسانی که در ایتالیا در فقر زندگی می‌کنند به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۶ رسیده است و دولت در واکنش به این وضعیت وعده اقدامات عاجل داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، ایستات- دفتر آمار ایتالیا اعلام کرد با وجود آن که ایتالیا چهارمین سال متوالی رشد مثبت اقتصادی خود را تجربه می کند، تا پایان سال گذشته ۵.۱ میلیون نفر از اتباع این کشور در فقر مطلق زندگی می کرده‌اند. این میزان که معادل ۸.۴ درصد از کل جمعیت این کشور است بیش از ۷.۹ درصد سال ۲۰۱۶ است.

ایستات فقر مطلق را شرایطی تعریف کرده است که افراد قادر به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود نباشند. ایتالیا در سال ۲۰۱۴ موفق شد از رکود طولانی مدت حاکم بر اقتصاد خارج شود اما این گزارش نشان می‌دهد بهبود وضعیت اقتصادی فایده ای برای فقرا نداشته است.

سال گذشته نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۱.۵ درصد بود که قوی‌ترین رشد از سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود. مبارزه با فقر همواره یکی از اصلی‌ترین وعده‌های انتخاباتی جنبش ۵ ستاره برای رسیدن به قدرت در این کشور بوده است که این ماه با ائتلاف با حزب لیگ دولت جدید تشکیل داد. دی مایو- رئیس این جنبش و معاون نخست وزیر ایتالیا گفت: تداوم اوضاع به این شکل غیر ممکن است و دستمزد شهروندان باید فورا افزایش یابد.

به گفته ایستات، شمار افرادی که کمتر از نصف میانگین کشوری درآمد دارند نیز به ۹.۴ میلیون نفر معادل ۱۵.۶ درصد جمعیت این کشور افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید