انگلیس کماکان جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذارای اروپایی است

    کد خبر :313454

وزیر تجارت بین المللی انگلیس گفت: انگلیس موقعیت برتر خود در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را حفظ کرده و نگرانی‌ها از بریگزیت اغراق آمیز است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، لیام فاکس بار دیگر بر قدرت اقتصادی انگلیس با گذشت دو سال از رای مردم این کشور به ترک اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت با وجود تلاش‌ها برای مایوس کردن مردم جریان ورودی سرمایه خارجی به انگلیس قوی است.

آقای فاکس با بیان این که انگلیس کماکان در جایگاه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اروپا با وجود کاهش نرخ رشد اقتصادی و اتخاذ سیاست های محرک توسط بانک مرکزی اروپا قرار دارد افزود سرمایه گذاران هنوز به استحکام زیرساخت های انگلیس و دورنمای روشن آن اطمینان دارند: می گفتند بیکاری بیشتر خواهد شد و وارد رکود می شویم اما چه شد؟ در واقع موفق شدیم ۶۰۰ هزار شغل به اقتصاد خود بیافزاییم.

نرخ تورم انگلیس در حال حاضر به ۲.۴ درصد رسیده است، اما نرخ رشد سه ماهه نخست امسال با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سه ماهه قبل خود به ۰.۷ درصد رسیده است. فاکس گفت: فکر می کنم به توافقی عالی در خصوص ترک اتحادیه اروپا رسیدیم. نرخ بیکاری نیز در کمترین سطح چهل سال خود قرار دارد. وی گفت سرمایه‌گذاران بیش از آن که نگران دوران گذار باشند مشتاق به تحلیل وضعیت اقتصادی انگلیس در دوره پس از بریگزیت هستند: سال گذشته بیش از هر سال دیگری در تاریخ انگلیس، سرمایه خارجی وارد کشور شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید