ترامپ از ماکرون خواسته از اتحادیه اروپا خارج شود!

    کد خبر :313379

یک روزنامه آمریکایی نوشت که رئیس‌جمهور این کشور در جریان سفر همتای فرانسوی خود به کاخ‌سفید به او پیشنهاد خروج از اتحادیه اروپا و توسعه همکاری اقتصادی با آمریکا را داده بود.

به گزارش بازتاب، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی پرسیده است که چرا پاریس از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شود و به وی پیشنهاد داده که آمریکا می‌تواند توافق تجاری دوجانبه‌ای با فرانسه داشته باشد.

بر طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا آوریل گذشته یعنی زمانی که ماکرون به کاخ‌سفید رفته بود، چنین موضوعی را با وی در میان گذاشته و گفته است: «چرا شما از اتحادیه اروپا خارج نمی‌شوید؟» وی سپس به ماکرون پیشنهاد داده است که در صورت خروج فرانسه از اتحادیه اروپا گسترش توافق اقتصادی گسترده‌ای را با این کشور در پیش خواهد گرفت. به طوری که این توافق از آنچه فرانسه با اتحادیه اروپا به دست می‌آورد بهتر باشد.

کاخ‌سفید تاکنون از موضع‌گیری در این زمینه خودداری کرده است.

البته ماکرون اصلا تمایلی به خروج از اتحادیه اروپا ندارد و فرانسه یکی از مهمترین اعضای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود اما این اقدام ترامپ گواهی است از بی اعتمادی رئیس‌جمهور آمریکا به سازمان‌ها و اتحادیه‌های جهانی.

ترامپ زمانی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم بود، عضویت آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را زیر سوال برده بود و خواستار خروج از مشارکت فراپاسیفیک (TPP) شده بود.

وی همچنین تهدید کرده بود که کشورش از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) هم خارج می‌شود. او سیاست «نخست‌ آمریکا» را هم در همین راستا دنبال می‌‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید