دستور العبادی: داعشی‌های محکوم فورا اعدام شوند

    کد خبر :313305

در پی جنایت اخیر گروهک تروریستی تفکیری داعش در اعدام و مثله کردن چند غیر نظامی عراقی، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دستور اجرای فوری احکام اعدام محکومان داعشی را صادر کرد.

به گزارش بازتاب، العبادی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیری عراق صادر شد، خواستار اجرای فوری ‘قصاص عادلانه’ تروریست‌هایی شد که پیش‌تر دادگاه در حق آنان ‘حکم اعدام قطعی’ صادر کرده بود.

گفتنی است دادگاه‌های عراق هر از چندی احکام اعدام علیه تروریست‌های داعشی عراقی یا اتباع خارجی صادر می‌کنند.

روند قطعی شدن حکم اعدام در عراق پیچیده و طولانی است و پس از صدور آن از سوی دادگاه بدوی و تایید آن در دادگاه تجدیدنظر، توسط کمیته‌های تخصصی در شورای عالی قضایی بررسی و در صورت تایید به ریاست جمهوری ارسال می‌شود و پس از امضای رییس جمهوری، وارد مرحله اجرا می‌گردد.

گفتنی است گروه تروریستی داعش یکشنبه هفته گذشته (۱۷ ژوئن /۲۷ خرداد) با ایجاد یک ایست بازرسی کاذب در منطقه ارتفاعات حمرین در جاده حدفاصل بغداد به کرکوک، شش رانده کامیون را ربود.

این گروه تروریستی چند روز بعد با انتشار ویدئویی از دولت عراق خواست تا در ازای آنچه آزادی زنان داعشی از زندان‌های عراق گفته بود، این ربوده شدگان را آزاد کند.

نیرو‌های عراق بعد از انتشار نوار ویدئویی و مطالبات افکارعمومی و بستگان ربوده شدگان، جستجوی وسیعی را در سه استان دیاله، صلاح الدین و کرکوک که جاده بغداد به کرکوک از داخل این سه استان عبور می‌کند، آغاز کردند.

بعد از یافت شدن پیکر شش راننده ربوده شده و دو قربانی دیگر در عصر دیروز چهارشنبه، گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان امنیت عراق حاکیست که از قتل ربوده شدگان و رها کردن جسد‌های آن‌ها در منطقه، چند روز می‌گذرد.

در پی افشای این جنایت با توجه به اینکه اغلب قربانیان از استان کربلا و برخی از استان سنی نشین الانبار هستند، انزجار عمومی در عراق در بین شیعیان و اهل سنت به یک میزان نسبت به این جنایت داعش، بالا گرفته است و بسیاری از شخصیت‌ها و احزاب ضمن تاکید بر ضرورت تشدید اقدامات امنیتی و پلیسی برای مقابله با بقایای داعش خواستار اجرای احکام اعدام درحق این تروریست‌های تفکیری شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید