هولناک بود! نمی‌دانم نوبخت، واعظی، نهاوندیان و آشنا در خلوت به روحانی چه می‌گویند

    کد خبر :313281

صادق زیباکلام درباره سخنرانی چهارشنبه شب رییس جمهور گفت: اصلا نگاه ایشان نگاه درستی نیست و معلوم نیست چه کسی اين حرفها را به آقای روحانی گفته است. آقای روحانی! فکر می کنید، اگر شما به مردم امید بدهید، مردم همه خوشحال می شوند و امیدوار می شوند. نمی دانم چه کسی این مطالب پوک را به ذهن ایشان منتقل کرده است.

زیباکلام در گفت و گو باانتخاب، گفت: سخنرانی دو شب پیش آقای روحانی هولناک و اسفناک بود. ایشان نشان دادند وقتی دارند برای مردم صحبت می کنند، طوری صحبت می کنند که گویی این 81 میلیون خردسالند و می شود با وعده های توخالی مثلا اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و کار کنیم و دولت باید بیشتر از همه در آب و نان صرفه جویی کند و … آنها را خوشحال کرد.

او ادامه داد: نمی دانم آیا آقای روحانی فکر می کنند مخاطبانشان بچه های مهدکودک یا دبستانی هستند؟ چه فکر می کنند که این گونه با مردم صحبت می کنند؛ مردم ناراضی اند، اما ایشان می گوید باید دست به دست هم بدهیم و افکار جدید بیاوریم. واقعا نمی دانم ایشان یا مشاورانشان چه فکر می کنند؟ یعنی کسی نیست به ایشان بگوید خیلی از این مردم آدم های بالغ و تحصیلکرده ای هستند؛ چرا فکر می کنید اینها اینقدر ساده اند که اگر شما حرف های قشنگ بزنید امیدوار می شوند و از فردا می گویند خدا رو شکر؟

زیباکلام افزود: نمی دانم آقای نوبخت، واعظی، نهاوندیان و آشنا در خلوت چه به ایشان می گویند. یا وقتی سخنرانی آقای روحانی تمام شد به ایشان می گویند خیلی عالی بود؟ اگر می گویند، دروغ گفته اند. یعنی اگر آقای روحانی از طریق اطرافیان خودشان بازخورد می گیرند، آنها بدترین مشاوره را به شما می دهند. برای اینکه آن 24 میلیونی که به ایشان رای دادند، روزبروز پشیمان تر می شوند. اگر فردا 29 اردیبهشت تکرار شود، آقای روحانی 2 میلیون و 400 هزار رای هم نمی آورد چه رسد به 24 میلیون.

او خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی! آیا خبر دارید که محبوبیت شما چقدر است؟ آیا مشاورانتان این را به شما گفته اند؟ شما به حرف صادق زیباکلام گوش نکنید اما به حرف مشاورانتان هم گوش ندهید.

زیباکلام افزود: نمی دانم واقعا چه به آقای روحانی می گویند که ایشان فکر می کنند اگر بیایند به مردم لبخند بزنند و بگویند نه من استعفا نمی دهم، مردم روحیه می گیرند و مخالفانشان فرار می کنند؟ ایشان در دنیای پوشالی و خیالی هستند.

او درباره اقداماتی که روحانی باید در حال حاضر انجام دهد، گفت: آقای روحانی هیچ اقدامی نیاز نیست انجام دهد. فقط بیاید به صراحت بگوید در مملکت چه اتفاقی در حال رخ دادن است. وقتی ایشان در تیرماه سال گذشته پس از انتخاب دومشان در تلویزیون صحبت کردند، من همین موضوعات را نوشتم. گفتم آقای روحانی! چرا مردم را بچه فرض می کنید؟ چرا این گونه صحبت می کنید؟ چرا واقعیات را نمی گویید؟ بگذارید مردم به اندازه ای که دولت نقش دارد، مطالبه کنند.

او ادامه داد: بیایید به مردم بگویید در دو دهه گذشته كشور چقدر برای آب خرج کرده اید؟ ریشه مشکلات را برای مردم بیان کنید.

زیباکلام افزود: آقای روحانی! واقعیات را به مردم بگویید و فکر نکنید مردم خردسالند و با حرف های شما شاد، خوشحال و امیدوار می شوند. این چه تصوری است که از مردم دارید؟ چه کسی به شما گفته این حرف ها باعث انبساط خاطر مردم می شود؟

او درباره اقداماتی که می تواند باعث امیدواری مردم شود، گفت: شروع امیدافزایی با این است که مردم احساس کنند رییس جمهور برای اولین بار واقعیات را به آنها می گوید و به فکر اینکه آنها را گول بزند، دلشان را به دست آورد و با آنها مثل بچه رفتار کند نیست.

زیباکلام درباره اینکه تغییر کدام یک از اعضای کابینه می تواند در اولویت باشد، گفت: اصلا مسئله این نیست که ایشان بیاید مثلا فلان وزیر را عوض کند یک جوان 19 یا 20 ساله را بگذارد؛ نه، در این صورت از چاله به چاه می افتیم. مسئله این نیست که یک وزیر را عوض کند یک وزیر جوان بگذارد. ماجرا این است که اصلا نگاه ایشان نگاه درستی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید