رضوانی: امیدواریم واترپلو پس از ۴۰ سال در بازیهای آسیایی مدال بگیرد

  • ورزشی
  • جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
    کد خبر :313032

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو امیدوار است واترپلوی ایران بعد از ۴۰ سال در بازیهای آسیایی روی سکو برود.

محسن رضوانی در مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلو در اردبیل به مهلت ۴۵ روزه آغاز بازی‌های آسیایی اندونزی اشاره کرد و گفت: تیم واترپلوی ما تمرینات سنگینی را در حال انجام دارد که امیدواریم با حضور در اردوی ایتالیا و چین و همچنین صربستان بتواند بعد از ۴۰ سال مدال بازیهای آسیایی اندوزی را بدست آورد.

رضوانی تنوع توزیع مدال در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو را در مسابقات المپیک یادآور شد و گفت: ما با سرمایه‌گذاری روی این رشته می‌توانیم مدال‌های زیادی را بدست آوریم به طوری که تیم آمریکا از ۴۶ مدال طلای المپیک خود ۱۶ مدال طلا را در رشته شنا و ۱۳ مدال طلا در رشته دوومیدانی و ۴ مدال طلا را در رشته ژیمناستیک به دست آورند.

رضوانی توجه به برنامه‌های آموزشی و استعدادیابی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها برای کودکان تا سن ۱۲ سالگی انجام سه ورزش پایه شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی را توصیه می‌کنند تا بعد از پیکرشناسی افراد آنها را به رشته‌های مختلف متناسب با علاقه‌مندی‌هایشان سوق دهند.

وی همچنین در مورد وضعیت شنا در اردبیل، یکی از مشکلات استان را اعمال ماده ۸۸ در واگذاری استخرها به بخش خصوصی اعلام و تصریح کرد: در برخی از استان‌ها از طرق مختلف استخرهایی را در اختیار هیات‌ها قراردادند که امیدواریم این کار در استان اردبیل نیز انجام شود. با توجه به ارتفاع مناسب سرعین و فضای مناسبی که این شهر در ایجاد پایگاه تمرینی برای تیم‌های مختلف ورزشی دارد ما نیز در این فدراسیون تلاش می‌کنیم تا از این موقعیت بهترین بهره‌برداری را بکنیم.

به گزارش ایسنا ، وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان کمپ بی‌نظیری را در سرعین برای رشته‌های مختلف احداث کرد که با همت مسئولان و نمایندگان این استان در مجلس دستیابی به این کار دور از انتظار نیست.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تحقق شعار اردبیل به عنوان “قطب توریسم ورزشی” را یادآور شد و افزود: با توجه به نبود استخر ۵۰ متری در اردبیل برای میزبانی مسابقات شنا، شیرجه و واترپلو باید با جلب مشارکت بخش خصوصی در این زمینه اقدام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید