سران اتحادیه اروپا پس از ۱۰ ساعت مذاکره، درباره سیاست‌های مهاجرتی توافق کردند

    کد خبر :313028

سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا پس از ۱۰ ساعت مذاکرات فشرده در بروکسل، در مورد سیاست‌های مهاجرتی به توافق رسیدند. ایتالیا ابتدا مانع از دستیابی به هر گونه توافقی در مورد نتایج نشست سران اروپا شده بود. این کشور خواستار توجه اعضای دیگر اتحادیه به خواسته‌های خود در مورد مسائل مهاجرتی شده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت: سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در مورد جمعبندی نشست خود از جمله سیاست‌های مهاجرتی به توافق رسیدند.
ایتالیا ابتدا مانع از دستیابی به هر گونه توافقی در مورد نتایج نشست سران اروپا شده بود. این کشور خواستار توجه اعضای دیگر اتحادیه به خواسته‌های خود در مورد مسائل مهاجرتی شده بود.
ایتالیا پیشتر از پذیرش چند کشتی حامل مهاجران امنتاع کرده بود. جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا گفته بود: ایتالیا به صحبت‌های بیشتر نیاز ندارد بلکه به اقدامات منسجم نیاز دارد.
ایتالیا خواستار آن است که سایر کشور‌های اتحادیه اروپا مسئولیت مهاجران را بپذیرند.
سران اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه نشست دو روزه‌ای را در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز کردند. مقامات بلندپایه کشور‌های اتحادیه در این نشست در خصوص سیاست‌های مهاجرتی، دفاعی، امنیتی و مسائل مالی و اقتصادی گفت: وگو می‌کنند.
هر چند میزان مهاجرت به اروپا کاسته شده است، همچنان هزاران پناهجوی دیگر از راه دریا به سمت اروپا می‌روند.
آمار حاکی است که در سال جاری میلادی دستکم ۷۸۵ پناهجو در دریا غرق شده اند. بسیاری از مهاجران راهی یونان یا ایتالیا می‌شوند.
بحران مهاجرت در حالی گریبان اروپا را گرفته است که این قاره با چالش‌های دیگری از جمله بحران بدهی ها، افزایش پوپولیسم و تنش تجاری با آمریکا مواجه است. همچنین مذاکرات برگزیت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز مشکل ساز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید