کلانی: اختلاف کی‌روش و برانکو حاصل شیطنت برخی است/ باید دلایل خداحافظی بازیکنان را بدانیم

  • ورزشی
  • جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
    کد خبر :313013

پیشکسوت تیم‌ ‌ملی فوتبال می‌گوید درباره اختلاف کی‌روش و برانکو بزرگنمایی شده و این اختلاف حاصل شیطنت برخی است.

حسین کلانی درباره بروز اختلافات کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ در بازگشت تیم‌ ‌ملی به تهران، اظهار کرد: باید ببینیم چه کسی به این دو مربی اطلاعات می‌دهد. تیم‌ ‌ملی صبح چهارشنبه به تهران رسیده و از همان لحظه این دو مربی با هم دعوا می‌کنند. من فکر می‌کنم کی‌روش ظرف امروز و فردا (جمعه) به مرخصی می‌رود تا استراحت کند و نباید مجالی برای این کارها داشته باشد. مهم‌ترین مساله در اختلاف کی‌روش و برانکو این است که اظهارات هر دو طرف به درستی ترجمه نمی‌شود و اظهارات خود را اعمال می‌کنند. کی‌روش به زبان پرتغالی و برانکو به زبان کرواتی مسلط هستند و زبان انگلیسی، زبان اصلی آنها نیست و ترجمه‌ای که صورت می‌گیرد مغایر با واقعیت است.

پیشکسوت پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی با بیان این که فدراسیون فوتبال به دنبال تدوین قوانینی برای جلوگیری از این اتفاقات است، گفت‌: هیات رییسه به دنبال قوانینی است که باشگاه‌ها را موظف به دادن یکی، دو بازیکن به تیم‌ ‌ملی می‌کند. مساله ملی بر هر چیزی اولویت دارد. وقتی یک مساله ملی پیش می‌آید باید همه چیز را رها کنیم و به موضوع ملی بپردازیم. هر کاری که باشگاه‌ها می‌کنند برای این است که در نهایت آبرو و حیثیت کشورمان را حفظ کنیم.

او در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اختلاف دو مربی بسیار جدی به نظر می‌رسد، گفت‌: کارلوس کی‌روش هیچ ارتباطی به برانکو ندارد چرا که او یک سرمربی تیم‌ ‌ملی است و برانکو سرمربی یک تیم باشگاهی است. به نظر من درباره اختلاف این دو نفر تا حدود زیادی بزرگنمایی شده است. مساله مهم برای ما جام ملت‌های آسیاست و باید تمام باشگاه‌ها به تیم‌ ‌ملی کمک کنند چون اولویت با این تیم است. از سوی دیگر دو باشگاه ما در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند و زمانی که به میدان می‌روند نماینده ایران هستند و همانند تیم‌ ‌ملی اهمیت دارند. فرقی نمی‌کند نام این تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس یا ذوب آهن باشد.

کلانی با بیان این که در نهایت کی‌روش و برانکو با هم تفاهم می‌کنند، گفت‌: زمانی که مسابقات فرا برسد هر دو نفر شرایط را درک خواهند کرد. هر دو نفر فرهیخته هستند و از سوی دیگر هواداران به خوبی اولویت‌های کشور را تشخیص می‌دهند. تمام طرفداران استقلال و پرسپولیس وقتی پای ایران به میان می‌آید تیم‌های خود را فراموش می‌کنند.

عضو کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، گفت‌: این مشکلات حل شدنی است. هر کسی مسئولیت‌های خاص خودش را دارد. باشگاه پرسپولیس وابسته به وزارت ورزش و جوانان و جزئی از دولت است. فدراسیون فوتبال از آن ملت است. مگر می‌شود اینها از هم جدا باشند؟ مدیران هم دولتی هستند و مملکت خود را دوست دارند. نمی‌توان این تیم‌ها را از هم جدا کرد.

او ادامه‌ داد: برانکو برای پرسپولیس زحمت می‌کشد و به فوتبال ما کمک کرده است. قبل از این که مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شود حواشی زیادی پیرامون این تیم و بازیکنان وجود داشت و همه درباره رقبای ایران بزرگنمایی می‌کردند ولی سیاستی اعمال شد که حواشی به تیم‌ ‌ملی لطمه‌ای وارد نکند و با حمایت‌های فدراسیون فوتبال و تدابیر کادر فنی و بازیکنان مقابل قهرمان اروپا، جهان و آفریقا آبرومندانه بازی کردیم و می‌توانستیم اسپانیا را هم شکست دهیم.

کلانی تاکید کرد: کی‌روش و برانکو اختلافات کوچکی دارند که عده‌ای شیطنت می‌کنند و آن را بزرگ جلوه می‌دهند. این دو نفر در نهایت تفاهم خواهد کرد و فدراسیون فوتبال کاملا بر این مساله تسلط دارد. مردم آنقدر آگاهی دارند و می فهمند که این موضوعات را بزرگ نکنند.

مهاجم سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره خداحافظی دو تن از مهاجمان تیم‌ ‌ملی به محض بازگشت به کشور گفت‌: هر بازیکنی در شرایطی تشخیص می‌دهد که به علتی در تیمی حضور نداشته باشد. تفسیرها از این تصمیمات موجب سوءتفاهم می‌شود. در طول جام جهانی انتقادات زیادی به سردار آزمون شد اما من که کارشناس فوتبال هستم به خوبی نمی‌دانم که کارلوس کی‌روش چه برنامه‌ای برای سردار آزمون در نظر گرفته است چون در تمرینات حضور نداشتم. فقط چیزی را از مانیتور می‌بینم که دوربین‌های تلویزیونی نشان می‌دهند. همه فکر می‌کنند آزمون در جام جهانی فعالیتی نداشته اما او به خوبی کار کرده است که کی‌روش او را در سه بازی متوالی بازی داده است.

به گزارش ایسنا ،کلانی با اشاره به جام جهانی ۲۰۰۶ و نقش علی دایی در تیم‌ ‌ملی اظهار کرد: در آن مسابقات همه از دایی ایراد می‌گرفتند اما وظیفه دایی حرکت بدون توپ بود تا چند بازیکن حریف را به خود مشغول کند تا سایر بازیکنان از فرصت‌های موجود استفاده لازم را ببرند. دوربین‌های تلویزیونی هم طبیعتا جایی را نشان می‌دهند که توپ در آن وجود دارد. پس ما در طول بازی علی دایی را نمی‌دیدیم و متوجه نشدیم که وظیفه او در این مسابقات چیست؟ دایی در آن مسابقات وظایفش را انجام داد اما کسی متوجه نشد. ما باید این مسائل را برای مردم روشن کنیم.

او ادامه‌ داد: حتما کسی حرفی به آزمون زده که او ناراحت و دلخور شده است و این تصمیم را گرفته است. قطعا در زمان مناسب می‌توان درباره اقدام او تصمیم گیری کرد. درباره قوچان‌نژاد هم نمی‌توانیم نظر خاصی بدهیم. او دو دوره در جام جهانی حضور داشته است و شاید تصمیم گرفته از این پس زمان بیشتری برای زندگی شخصی‌اش بگذارد. شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان به راحتی از بیرون درباره این مسائل نظری داد. رسانه‌ها می‌توانند در این گونه موارد به مخاطب اطلاعات لازم را بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید