مسابقه« تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی» برگزار می شود

    کد خبر :312928

مسابقه «تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی(NGS)» با هدف شناسایی شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران برگزار می شود.

در دنیای امروز، توانایی جمع‌آوری، تحلیل و استفاده از کلان‌داده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از انواع کلان‌داده‌ها، داده‌های ژنومیکی است که عمدتاً با تکیه بر فناوری توالی‌یابی نسل جدید (NGS)‌ تولید می‌شود.

با پیشرفت‌ مداوم روش‌های توالی‌یابی، هم‌اکنون حجم وسیعی از این داده‌ها با سرعت زیاد تولید می‌شود و اغلب پژوهشگران معتقدند تحلیل و استفاده از این داده‌ها تاثیرات چشمگیری بر زندگی بشر خواهد داشت.

داده‌های NGS کاربردهای وسیعی دارند و کاربران نهایی تحلیل این داده‌ها، از پژوهشگران دانشگاهی تا بالینی (پزشکی)، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های دارویی، شرکت‌های بیوتکنولوژی، صنایع کشاورزی و غیره را در بر می‌گیرد.

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری «ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی»، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «تحلیل داده‌ ای » کرده است.

به گزارش مهر، مسابقه «تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی(NGS)» با هدف شناسایی و تقویت شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگاه‌های فعال در این حوزه برگزار می شود.

این مسابقه در ۳ مرحله برگزار می‌شود و شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دارای پتانسیل و سایر علاقمندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید