معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

تهیه پیش‌نویس برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران

    کد خبر :312781

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تهیه پیش‌نویس برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران خبر داد و گفت: این پیش‌نویس باید به تصویب کارگروه کاهش آلودگی هوا برسد.

محمد رستگاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در کارگروه مقابله با گرد و غبار استان تهران پیش‌نویس اولیه برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهیه شده است، تصریح کرد: این برنامه باید در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری در آن حضور دارند به تصویب برسد.

به گفته وی در کارگروه مقابله با گرد و غبار استان تهران که اولین جلسه آن اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل شد، نمایندگانی از استانداری، محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

رستگاری ادامه داد: در برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران به مسائل مختلفی از جمله تامین حق‌آبه تالاب‌ها و ایجاد فضای سبز در سطح استان تهران پرداخته شده است.

نور خورشید و حرارت سبب افزایش ازن شده است

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با اشاره به آلاینده ازن که علت آلودگی هوا در روزهای اخیر بود، گفت: ازن از جمله آلاینده‌های ثانویه است که از واکنش برخی گازها مانند اکسیدهای نیتروژن، ترکیبات آلی و هیدروکربن‌ها ایجاد می‌شود. میزان غلظت این آلاینده با شدت گرفتن نور خورشید و حرارت در ماه‌های گرم سال افزایش پیدا می‌کند.

رستگاری در پایان با بیان اینکه خودروها و منابع ساکن آلاینده هوا سبب تولید آلاینده‌هایی مثل اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌ها می‌شوند، تصریح کرد: ترکیب این دو نوع آلاینده گازی در کنار نور خورشید به عنوان عامل سوم ازن را شکل می‌دهد بنابراین گازهای اولیه‌ در به وجود آمدن ازن نقش دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید