نفس‌های تجارت موبایل سونی در خاورمیانه به شمارش افتاد!

    کد خبر :312646

یک منبع مورد وثوق ادعا کرده است که به زودی تجارت موبایل سونی در برخی از مناطق دنیا خاتمه خواهد یافت که نام خاورمیانه نیز در این میان دیده می‌شود.

تجارت موبایل سونی به لطف تمرکز روی تکنولوژی 5G و تمهیداتی برای کاهش قیمت تمام شده‌ی محصولات، تا سال 2020 به موقعیت مستحکمی خواهد رسید. این نویدی بود که اخیرا سران کمپانی ژاپنی برای اطمینان از تداوم حضور این برند در بازار گوشی های هوشمند، به سرمایه‌گذاران و مشتریان خود داده بودند.

اما بر اساس توییت جدید «ایوان بلس» ظاهرا کوچک شدن تجارت موبایل سونی ، بهایی است که این کمپانی برای تثبیت جایگاه خود در بازار باید بپردازد.

این افشاگر سرشناس حوزه موبایل، مشخصا از برنامه کمپانی ژاپنی برای توقف حضور خود در بازار برخی مناطق دنیا از جمله آفریقا، خاورمیانه و ترکیه تا پیش از پایان ماه اکتبر سال جاری سخن گفته است. به نظر می‌رسد سودآوری نه چندان رضایت‌بخش فعالیت کمپانی در این بازارها، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی بوده باشد.

البته هنوز در خصوص این ادعا، بیانیه‌ای به طور رسمی از جانب سران کمپانی منتشر نشده است اما اخیرا سونی اعلام کرده بود که با تغییر سیاست‌گذاری خود در حوزه موبایل، از این پس به جای تاکید روی افزایش رقم فروش محصولات و درآمد کلی ناشی از آن، منحصرا روی افزایش سوددهی تمرکز خواهد کرد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت سونی تنها در بازارهایی فعالیت خود را پی بگیرد که سودآوری شرکت را تضمین شده می‌داند؛ از این بازارها می‌توان به اروپا و برخی از کشورهای آسیایی اشاره کرد.

همچنین به نظر می‌رسد بازار امریکا نیز هنوز برای این کمپانی جذابیت داشته باشد. در همین راستا، سونی به تازگی اعلام کرده است که پرچمدار جدید خود، اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم را در تاریخ 30 جولای با قیمت 1000 دلار روانه بازار این کشور خواهد کرد تا آیفون 10 اپل را به چالش بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید