معاون وزیر بهداشت در امور اجتماعی:

خوزستان بیشترین و گیلان کمترین آمار غرق شدگی را در کشور دارد

    کد خبر :312552

معاون وزیر بهداشت در امور اجتماعی با بیان اینکه باید در جهت کاهش تلفات غرق شدگی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، اظهار کرد: استان خوزستان بیشترین و گیلان کمترین آمار غرق شدگی در کشور را دارند.

محمد هادی ایازی صبح امروز در دومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی گیلان که در سالن همایش های دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با بیان اینکه ۷۵ درصد از موضوعات نظام سلامت خارج از این نظام است، خاطرنشان کرد: زمینه‌ها را باید برای اینکه مردم در سلامت خودشان نقش داشته باشند فراهم کنیم.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کاهش آمار تلفات از جمله مواردی است که همواره مورد توجه شورای اجتماعی و وزیر کشور بوده و در این خصوص برنامه‌های متعددی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تامین مولفه‌های بهداشتی در راستای کاهش آسیب پذیری استفاده کنندگان از سواحل تاثیر بسزایی دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها، آموزش همگانی و رعایت استانداردهای بهداشتی از جمله مواردی هستند که می توانیم در این راستا از آن‌ها استفاده کنیم.

ایازی با تاکید بر اینکه باید تمهیدات لازم به مردم آموزش داده شود تا آگاهی لازم را در مواقع مواجهه با مشکلات داشته باشند، اظهارکرد: راهکارهای زیادی برای استان‌های ساحلی در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها ارائه آموزش‌های لازم قبل از شنا در سواحل به مردم است.

وی ادامه داد: احداث و تامین زیرساخت‌ها از جمله تمهیداتی است که باید در اولویت قرار بگیرند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه استقرار پایگاه های اورژانس دائم و موقت در سواحل ضروری است، تاکید کرد: در تعطیلات گذشته ۲۰۰ هزار تردد در سواحل داشتیم و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی باشیم.

به گزارش ایسنا وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خانواده ها اظهار کرد: به خانواده‌ها باید مشاوره ارائه شود و در حوزه فرهنگ سازی کوشید تا زمینه‌ای ایجاد شود که دغدغه خانواده‌ها از بین برود.

ایازی با بیان اینکه امیدواریم در تابستان امسال شاهد هیچ غرق شدگی نباشیم، گفت: بیشترین آمار غرق شدگان در مناطق غیرمجاز ثبت شده است و این یعنی اینکه تاکنون در راستای ایجاد طرح های سالم‌سازی موفق نبوده‌ایم و باید در راستای بهسازی و نوسازی و ایجاد طرح های سالم‌سازی تلاش کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید