بعد از استعفای قاضی «کندی» تسلط جمهوری خواهان بر سنا حیاتی است

    کد خبر :312534

ترامپ در جمع هواداران خود در داکوتای شمالی به استعفای قاضی کندی از دیوان عالی ایالات متحده واکنش نشان داد و گفت: استعفای کندی در دوران من به این معناست که او به رئیس جمهور اعتماد دارد.

به گزارش بازتاب و به نقل از سی بی اس نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز در جمع هواداران خود تأکید کرد که امکان دست یابی به توافق با روسیه و چین مسأله خوبی است و بد نیست.

ترامپ در ایالات داکوتای شمالی به بازنشستگی آنتونی مک‌لوئد کندی یکی از هشت قاضی دستیار دیوان عالی ایالات متحده هم واکنش نشان داد و ضمن تمجید و تعریف از او گفت: قاضی کندی دوره من را برای بازنشستگی انتخاب کرده و این به این معناست که او به من اعتماد کافی دارد.

وی همچنین تأکید کرد که باید فردی را به عنوان جانشین کندی انتخاب کنیم که ۴۰ یا ۴۵ سال در این پست باقی بماند. ترامپ که برای حمایت از «کوین کریمر» سیاست مدار جمهوری خواه که در انتخابات پیش روی سنا با «هایدی هایتکمپ» سناتور ایالت داکوتای شمالی رقابت می کند به شهر فارگو سفر کرده است گفت که حالا وارد کردن جمهوری خواه های بیشتر به سنا از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترامپ با اشاره به استعفای قاضی کندی گفت که سناتور هایتکمپ به هر کسی که دموکرات ها بخواهند در سنا رأی منفی خواهد داد.

وی در ادامه گفت: بازنشستگی قاضی کندی به دست گرفتن کنترل سنا را به یکی از اصلی ترین موضوعات تبدیل می کند؛ این مهم ترین کاری است که باید انجام دهیم؛ باید تعداد بیشتری جمهوری خواه به سنا بفرستیم؛ باید این کار را انجام دهیم زیرا در سنا فقط ۵۱ رأی داریم؛ این تعداد کافی نیست.

وی همچنین خطاب به اهالی داکوتای شمالی گفت: شما به فردی نیاز دارید که فقط مثل اهالی داکوتا حرف نزد بلکه مثل آنها هم رأی بدهد به همین دلیل با انتخاب کریمر، هایتکمپ لیبرال و دموکرات را از سنا خارج کنید.

اعضای دیوان عالی آمریکا توسط رئیس جمهور وقت انتخاب شده و باید از سنای این کشور رأی اعتماد دریافت کنند. این اعضا که ۸ قاضی دستیار و یک قاضی ارشد که ریاست دیوان را برعهده دارد بعد از دریافت رأی اعتماد به صورت مادام العمر در جایگاه خود باقی می مانند مگر اینکه تصمیم به بازنشستگی خودخواسته بگیرند. به همین دلیل انتخاب این افراد و رویکرد عقیدتی و سیاسی این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

آنتونی کندی در سال ۱۹۸۸ توسط دونالد ریگان پس از بازنشستگی «سندرا دی اوکانر» به عنوان یکی از قضات دیوان عالی ایالات متحده انتخاب شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید