سوپراسپرت سبک‌ وزن سیلورماین 11 SR معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ ۹:۰۵
    کد خبر :312340

شرکت خودروسازی سیلورماین هلند به زودی از نسخه نهایی سیلورماین 11 SR رونمایی می‌کند که قیمتی بیش از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته خواهد داشت.

جدیدترین خودروی اسپرت در میان محصولات شرکت‌های گمنام از هلند می‌آید و سازنده آن سیلورماین (Silvermine) نام دارد. نسخه‌ی مسابقه‌ای و سبک‌وزن سیلورماین SR11 به عنوان جایگزین مناسبی برای محصولات برندهای آریل نوماد، کترهام، لوتوس، KTM و سایر خودروهای این کلاس مطرح شده است. این خودرو طی چند سال گذشته مراحل طراحی و تولید اولیه را گذرانده است و نسخه تولیدی نهایی آن به زودی در رویداد Concours d’Élégance آپلدورن هلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

خودروی اسپرت سیلورماین 11 SR به طور ویژه با تیراژ ۵ دستگاه به منظور سفارش ساخته می‌شود. قیمت سیلورماین 11 SR حدود ۲۸۷،۰۰۰ دلار برآورد می‌شود، که کمی بیش‌تر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با قیمت پایه ۲۷۴،۳۹۰ دلار است. به نظر می‌رسد که یکی از دلایل قیمت بالای این خودروی اسپرت، محدود بودن تولید آن باشد.

خودروی دو سرنشین سیلورماین 11 SR کاملا به صورت دست‌ساز تولید می‌شود و از قطعات تولید شده توسط برخی از تامین‌کنندگان معروف دنیای هیجان‌انگیز پیشرانه‌های اسپرت بهره می‌برد. تمام اجزا و قطعات خودرو به طور خاص برای رانندگی در پیست مسابقه طراحی شده‌اند و کلیه مراحل مونتاژ و تحویل آن به مالک قانونی، بین ۶ تا ۹ ماه طول خواهد کشید.

زیر بدنه خودروی اسپرت سیلورماین 11 SR، یک قاب ۶ ضلعی (لانه زنبوری) متشکل از آلومینیوم و نومکس (Nomex) قرار دارد. نومکس نوعی الیاف از خانواده‌ی نایلون است که توسط شرکت دوپونت تهیه می‌شود و به وسیله‌ی کندانسه شدن دو ماده آروماتیک، متا فنیلین دی آمین و ایزو فتالویل کلراید به دست می‌آید. زیر کاپوت از پیشرانه ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر با ۳۲۵ اسب بخار قدرت بهره گرفته می‌شود، که قدرت خود را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیلورماین همچنین نسخه خیابانی این خودروی اسپرت را با پیشرانه ضعیف‌تر و قدرت ۲۲۵ اسب بخار عرضه می‌کند که با جعبه دنده ۵ سرعته عرضه خواهد شد. نسخه پیست خودروی اسپرت سیلورماین 11 SR با امکانات خوبی از جمله دیفرانسیل لغزش محدود، سیستم تعلیق قابل تنظیم، فرمان هدایت سریع و کمک‌فنر (دمپر) قابل تنظیم مسابقه‌ای تجهیز شده است.

خودروی مسابقه‌ای سیلورماین از رینگ‌های ۱۷ اینچی با قابلیت قفل مرکزی و ترمزهای مخصوص مسابقات موتوراسپرت استفاده می‌کند، در حالی که وزن بدنه به دلیل بهره‌گیری از قطعات فیبر کربن تا حد زیادی کاهش یافته است. سایر تجهیزات قابل ذکر شامل پکیج آیرودینامیکی، سیستم کنترل شروع حرکت (launch control)، صندلی‌های مسابقه‌ای همراه با کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای می‌شود.

مدل خیابانی سیلورماین، ۵۰ میلی‌متر نسبت به سطح زمین بالاتر قرار می‌گیرد و از بدنه کامپوزیت استفاده می‌کند که براساس گفته سازنده، می‌تواند طبق سلیقه مالک شخصی‌سازی شود. این نسخه دارای رینگ‌های کوچک‌تر آلیاژی ۱۶ اینچی مجهز به قفل مرکزی و فنرهای نرم‌تری است، تا رانندگی در جاده‌های معمولی برای سرنشینان لذت‌بخش‌تر باشد.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه خودروی اسپرت سیلورماین 11 SR به بازار مشخص نشده است و تنها گذشت زمان می‌تواند این موضوع را معین کند. با توجه به قیمت و مشخصات عملکردی، به نظر می‌رسد که این خودروی اسپرت بیش‌‌تر مناسب سلیقه جوانان و علاقه‌مند به مسابقات اتومبیل‌رانی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید