سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت اجتماعی شورایاری‌ها در مسیر توسعه شهر

    کد خبر :312260

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران ترجیح می دهد از شورایاری ها به عنوان یک ظرفیت اجتماعی موثر به درستی استفاده کند افزود: از طریق شورایاری‌ها امکان افزایش مشارکت شهروندان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در نشست مشترک کارگروه های تخصصی شورایاران مناطق ۴،۶ و ۱۵ گفت: شهرداری تهران برنامه پنج ساله سوم را با رویکرد مشارکتی تهیه خواهد کرد لذا برای بهره مندی از نظرات شورایاران برای حل مشکلات محلات و برنامه ریزی دقیق باید جلسات مشترک برگزار می شد.
وی افزود: تشکیل کارگروه های چهارگانه تخصصی فرصت مناسبی را ایجاد کرده است برای تعامل و بهره گیری از نظرات شورایاران اما اگر این جلسات به صورت مستمر برگزار شود نتایج موثر خواهد داشت. بی تردید شورایاری ها برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از اهمیت زیاد و کلیدی برخوردار است.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران ترجیح می دهد از شورایاری ها به عنوان یک ظرفیت اجتماعی موثر به درستی استفاده کند و از این طریق مشارکت شهروندان شکل بگیرد بر همین اساس بررسی های مختلفی از ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران به مشکلات حقوقی سر راه شورایاران اشاره و تاکید کرد: نهاد شورایاری ها با بحران حقوقی مواجه است بر همین اساس صحبت های زیادی در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران انجام شد و نتیجه صحبت ها به یک گزارش نبدیل شد و همچنین مسیری که باید شورایاری ها در مسیر قانونی شدن طی کنند نیز روشن شد.

وی ادامه داد: البته در بعد محتوایی نیز صحبت‌هایی به صورت مفصل انجام شده که امروز به تشکیل کارگروه‌های چهارگانه تخصصی منجر شده است. اعتقاد ما این است که اگر بخواهیم مشارکت شهروندان به سمت جلو پیش برود و ثمر داشته باشد بی تردید باید به سوی تخصصی شدن حرکت کنیم و این روش می تواند موثر باشد و دستور کار روشنی را تعیین کند و الگوسازی مناسبی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: انتظاری که از این الگو می رود این است که در مقیاس منطقه و محله ها که چنین ساختار تخصصی دارند مشکلات و معضلات به شکل تخصصی شناسایی شوند. نتیجه زمانی حاصل می شود که جمعی تخصصی در محله مشکلات را شناسایی کنند و برای هریک از مشکلات راهکار مشخصی را پیشنهاد دهند و ما هم در شورا این مشکلات و راهکارها را دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، پیش از صحبت های سخنگوی شورای شهر تهران، غفوری قائم مقام شهردار منطقه ۶ نیز با تاکید بر اینکه تشکیل کارگروه های چهارگانه تخصصی بر توسعه محلات شهر تهران تاثیر بسزا خواهد داشت افزود: شورایاران به سطحی از باور و توان علمی رسیده اند که امروز می توانند یاری گر مدیریت شهری باشند.

وی افزود: شورایاران در مناطق تهران به ویژه منطقه ۶ تهران زحمات بسیاری را کشیده‌اند و مطالبات شهروندان را به حق مطرح می کنند لذا در منطقه ۶ تلاش کرده‌ایم مطالبات و معضلات و مشکلات را در قالب برنامه‌ریزی مشخص و در میان مدت حل و فصل کنیم؛ ظرف ۳ ماه آینده تعدادی پروژه که شاید جز مطالبات شورایاران هم بوده در منطقه ۶ با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

قائم مقام شهردار منطقه ۶ خطاب به علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مشکلات شهروندان برای بازسازی منازل مسکونی خود در برخی محدوده های منطقه گفت: نیاز داریم امروز در پهنه های طرح تفصیلی برای منطقه ۶ بازنگری اساسی انجام شود. در حال حاضر پهنه هایی در منطقه فریز شده که به دلیل نبود اعتبار لازم توانایی تعیین تکلیف آنها وجود ندارد و به همین ترتیب موجب نارضایتی مردم و از بین رفتن سرمایه اجتماعی در شهر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید